Sou a: Inici / Noticies / Nous tallers gratuïts per empreses i persones emprenedores

Nous tallers gratuïts per empreses i persones emprenedores

S’abordaran aspectes rellevants per a la seva activitat com la Reforma Fiscal, els estudis de mercat i les habilitats comercials
29-01-2018

La regidoria de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, amb la col·laboració de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, organitza diverses activitats formatives per a l’acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i el creixement d’empreses.

L’objectiu és oferir eines concretes que permetin a empreses i persones emprenedores millorar les habilitats directives i de gestió i afavorir el desenvolupament de la seva activitat empresarial. Les properes activitats formatives es desenvoluparan als mesos de març i abril.

El primer taller de formació, La Reforma Fiscal: com afecta a autònoms i al petit empresariat?, permetrà conèixer-ne els aspectes més destacables, amb especial incidència a les novetats introduïdes per a autònoms, micropimes i pimes. Entre els continguts que es tractaran, destaquen els següents: novetats en l’àmbit de l’Impost sobre les Persones Físiques, en l’àmbit de l’Impost sobre el Valor Afegit i en l’àmbit de l’Impost de Societats.

Aquesta activitat està adreçada principalment a persones emprenedores, autònoms, empresaris individuals, micropimes i pimes, anirà a càrrec de Daniel Viader, professor  en l’Àrea d’Economia i Empresa a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i a la Universitat Ramon Llull (URL) i advocat amb quinze anys d’experiència en l’assessorament jurídic-fiscal i tributari a pimes i altres ens. L’activitat es realitzarà el dia 5 de març de 9 a 13h.

La segona activitat, Com fer l’estudi de mercat de la teva idea de negoci, permetrà proporcionar una metodologia que permet recollir totes les dades necessàries per facilitar la presa de decisions. Aquestes dades expliquen quina és la informació crítica, quines fonts d’informació estan disponibles i fan possible realitzar un anàlisi per tal de quantificar el mercat, definir els nostres clients i poder prendre les mesures més adequades per determinar la viabilitat de la idea de negoci. En el decurs de la sessió s’analitzarà qui són els clients, què vol dir viabilitat –legal, tècnica, econòmica, comercial, financera i social–, què vol dir la mida del mercat,  quina és la mida crítica i mètodes per calcular la mida i quines són les fonts d’informació per determinar on trobar la informació necessària.

L’activitat està adreçada a persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial o petites empreses que comencin la seva activitat. La sessió, que anirà a càrrec d’Eulàlia Balañà, amb més de vint anys d’experiència en la creació i consolidació d’empreses i especialitzada en la gestió comercial, estudis de mercat i màrqueting, es realitzarà el dia 19 de març de 9 a 13:30h.

Finalment, la tercera activitat, Com fomentar les habilitats comercials, permetrà adquirir coneixements i habilitats per saber comercialitzar amb èxit una idea, producte o servei i que els participants coneguin les fases de venda i tècniques per ser més proactius i fer més bons tancaments. Entre els continguts que es tractaran, destaquen la diferència entre comunicar i transmetre, quines són les habilitats que tenen els bons comercials, quines debilitats i fortaleses per vendre, les cinc fases de la venda i com fer-les bé, quines habilitats es necessiten en cada fase de la venda, per quin motiu real compren els clients, les motivacions de compra, tipologies de clients i com vendre a cadascun d'ells, com defensar el preu quan no són els més econòmics i tècniques eficaces de tancament de vendes.

L’activitat està adreçada a persones emprenedores, autònoms, directius, comercials i qualsevol persona que estigui en contacte amb el client. La sessió anirà a càrrec de Mónica Mendoza, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la UOC, EAE Business School i ESADE Alumni en l’àmbit del Màrqueting i les Vendes i es realitzarà el dia 16 d’abril de 9 a 13h.

Els tallers de formació són gratuïts i les places limitades. Es pot consultar el programa complet dels cursos a la web www.igualada.cat. Per a més informació i inscripcions, es pot contactar amb IG-Nova Tecnoespai al telèfon 93 806 65 55 o a través del correu electrònic oficinaempresa@aj-igualada.net.

  • Compartir