La Marató de Sang celebrada aquest dissabte, a Igualada, va ser un èxit rotund, superant els 500 donants. L’acte, organitzat pel Banc de Sang i Teixits, conjuntament amb l’Ajuntament d’Igualada i el Centre Mèdic Mútua Igualadina, va comptar amb la participació de moltíssims ciutadans, tant aquells que a títol individual van anar a donar sang, com aquells que voluntàriament van col·laborar en els actes paral·lels. Des del Banc de Sang i Teixits, s’han mostrat satisfet de l’èxit d’aquesta iniciativa, especialment, segons ha explicat, el coordinador de les Maratons de Sang, Josep Maria Planella, perquè una cinquantena de persones, era el primer cop que donaven sang.
El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia organitza una nova exposició temporal. Novak, disseny, moda. Igualada 1963-2003. Aquesta exposició presenta una selecció de les confeccions més celebrades, esbossos, patrons i catàlegs reunits en una exposició dedicada a mostrar la creativitat d’una de les indústries en punt més innovadores d’Igualada en les darreres dècades del segle XX.
L’Igualada Hoquei Club ha guanyat el setè partit consecutiu de pretemporada a la pista del Vilanova per 2 gols a 4 amb un gran joc. Els arlequinats van anar quasi tota la segona part amb un marcador favorable d’1 a 4 gracies als gols d’Edu Fernández, Raúl Pelicano i Marc Navarro. Els partits de preparació no s’aturen i els igualadins visitaran demà la pista del Vendrell, un equip que enguany ha pujat a l’OK Lliga. El partit començarà a les 8 del vespre.
El Club Futbol Igualada rebrà diumenge a les cinc de la tarda la visita del Rubí, un equip que es troba amb la mateixa situació que el conjunt de les Comes. Anoiencs i vallesans afrontaran la quarta jornada de lliga amb un balanç d’una victòria, un empat i una derrota. De tota manera, el millor de tot plegat és que els homes de José Luis Ruiz vénen de guanyar el darrer partit de lliga, el que suposa tenir moltes opcions de repetir un triomf. Així doncs, mica en mica, els igualadins estan trobant el millor joc i comencen a semblar-se a l’equip que la temporada passada van acabar a la zona alta de Primera Catalana.
El CB Igualada jugarà diumenge a les 6 de la tarda a la pista del Grup Barna el partit corresponent a la segona jornada de lliga i amb la moral a dalt de tot. Els jugadors de Joan Isart van debutar a la lliga amb una victòria i ho van fer amb un gran joc. A més, l’equip igualadí es troba molt cohesionat, el que suposa una garantia de seguretat. De tota manera, cal tenir present que els barcelonins també van imposar-se a la primera jornada de lliga.
Per la seva part, el Club Bàsquet Igualada femení disputarà la segona jornada de la primera fase a la pista del Sant Adrià, un equip que també va guanyar el primer partit de lliga contra el Cerdanyola, per un sol punt de diferència.
Aquest cap de setmana es disputarà una nova edició de la Pujada a les Malloles, un clàssic de l’automobilisme que Moto Club Igualada va recuperar ara fa uns anys. Dissabte es faran les protocol·làries verificacions administratives i diumenge al migdia, una cursa que ja porta acumulats més de 20 anys.
IGUALADA HC
L’Igualada Hoquei Club disputarà aquest vespre a Vilanova i la Geltrú un nou partit de preparació, quan resten menys de 10 dies per començar l’OK Lliga. Els jugadors d’Ivan Sanz han guanyat els sis partits que han disputat fins ara i han demostrat que tenen prou equip per iniciar el campionat. L’últim partit que van disputar va ser precisament el dijous passat contra el Vilanova en l’enfrontament que van tenir més complicat en aquesta pretemporada.
HANDBOL
Aquest diumenge es disputarà al pavelló de les Comes l’onzena edició de la Lliga dels Pirineus femenina d’handbol. En aquesta ocasió tan sols constarà d’un partit entre l’Associació Lleidatana i el Club Handbol Amposta, dos equips de la Divisió d’Honor B i que compten amb moltes opcions d’aconseguir el salt a la màxima categoria de l’handbol estatal. El partit es disputarà diumenge a dos quarts d’una del migdia, però a banda hi haurà diferents activitats relacionades amb aquest esport als afores del pavelló.
BMX
Aquest dissabte es disputarà a l’Skate Park de les Comes la quarta edició de l’Igualada Bike Paradise Competition. Aquesta és una modalitat semblant al motocròs però amb bicicleta i altament espectacular. Durant tot el dia aniran participant diferents categories que tindran com a clímax la competició professional on hi prendran part alguns dels millors raiders de l’estat. Les proves acabaran amb un concert del grup igualadí Wednesday Fall.
ATLETISME
La corredora del Club Atlètic Igualada Noemí Moreno va acabar en 29a posició a la classificació femenina del Campionat d’Espanya de Mitja Marató. La prova es va disputar a la ciutat valenciana de Sagunt i hi van prendre part 1.440 atletes provinents de tot l’estat.
Noemí Moreno va tenir una bona sortida però va haver de córrer els 5 últims quilòmetres amb una petita lesió que no la va deixar poder acabar en una millor posició. L’atleta igualadina va fer un temps d’una hora, 33 minuts i 27 segons.
La cursa la va guanyar la corredora de l’Elio-crosa, Fàtima Ayachi, després d’arribar a la meta amb un temps d’una hora, 13 minuts i 16 segons.
FUTBOL FEMENÍ
El Club Futbol Igualada està enllestint la pretemporada i en el darrer partit de preparació va empatar a dos gols a Vilanova i la Geltrú. Va ser en un enfrontament molt disputat on les igualadines van haver de neutralitzar per dues vegades consecutives el marcador. Primer va ser Sara Bergadà qui va aconseguir l’1 a 1, i a la segona part Marina Salanova va fer el 2 va a 2 definitiu.
Aquest cap de setmana comença el campionat de lliga femení, però el CF Igualada no debutarà fins a la segona jornada. En aquesta categoria només hi ha 15 equips i el conjunt igualadí li ha tocat descansar a la primera jornada de lliga. Per aquest motiu, la plantilla igualadina farà una estada a Organyà, des del divendres fins al diumenge.
BÀSQUET FEMENÍ
La victòria que va aconseguir el Club Bàsquet Igualada femení en el debut a la lliga ha deixat l’equip amb la moral a dalt de tot per afrontar la primera fase de Copa Catalunya. Les igualadines es van imposar a la pista del Reus Ploms per 10 punts de diferència (71 a 81) gràcies a la pressió insistent que van mantenir i que els va servir per anar per davant en quasi tots els parcials. Així doncs, al descans, les jugadores de Xavi Borràs també guanyaven per deu punts de diferència (29 a 39). A l’últim quart, el conjunt reusenc es va posar a només 6 punts, però no va poder sorprendre l’equip anoienc que es va mostrar molt ben posicionat al damunt de la pista. Núria Minguet i Laura Icart van ser les màximes anotadores igualadines amb 22 i 11 punts.
HOQUEI FEMENÍ
L’equip femení del Fontanellas i Martí Igualada va acabar segon al Torneig Internacional d'Igualada que es va disputar durant el cap de setmana al pavelló de les Comes. Les arlequinades van guanyar Xile i Colòmbia, però van perdre davant Espanya per 2 gols a 1 en un partit molt ajustat. D’aquesta manera, la selecció espanyola es va proclamar campiona del torneig després de guanyar els tres partits que va disputar. Per la seva part, Xile va acabar tercera, i Colòmbia va tancar el campionat amb la quarta posició. La jugadora del Fontanellas i Martí Igualada Maria Díez va ser escollida com la millor jugadora del torneig.
BÀSQUET
El Club Bàsquet Igualada ha debutat amb victòria a la primera jornada de lliga de Copa Catalunya en derrotar el Martorell per 7 punts de diferència (56 a 49). Ho ha fet en un partit molt ben disputat sobretot en defensa i gràcies a un excel·lent contraatac. La nova incorporació David Camacho ha fet un grandíssim enfrontament amb 22 punts i havent estat en pista els 20 minuts sencers de la segona part.
Al començament de partit els del Martorell han tingut les seves opcions, però ha acabat sucumbint quan han desplegat el millor joc, i els del Baix Llobregat han arribat a perdre de 14 punts. Només cal veure que a partir del segon quart els igualadins sempre han anat per davant en el marcador.
Per la seva part, l’equip femení també ha guanyat el primer partit de lliga a Copa Catalunya. S’ha imposat a la pista del Salle Reus per 10 punts (71-81).
El divendres 24 de setembre a les 19 hs , l'Hospital de dia Sant Jordi organitza un acte cultural per commemorar el dia mundial del Alzheimer.
Es tracta d'un acte solidari en beneficència de l'associació de familiars d'Alzheimer de l'Anoia; on el grup musical Los amantes de lulú, i el pintor Juli Salazar, seran els protagonistes d'aquesta iniciativa.
El cementiri Nou d’Igualada serà el protagonista d’un dels documentals de la sèrie d’arquitectura de Richard Copans. El projecte, que va engegar fa uns anys, té l’objectiu de produir diferents documentals de llocs d’arreu del món especials per la seva singularitat en la seva vessant arquitectònica.
Aquesta setmana se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Durant aquesta setmana, Igualada conjuntament amb uns 120 municipis catalans té previstes un seguit d'activitats amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat d'evitar l'ús el cotxe a la ciutat a favor de l'ús del transport públic i altres modes de transport més sostenible.
A falta de pocs dies perquè comenci la setmana Gran, dedicada a la tercera edat, ha sortit al carrer el programa d’activitats que s’oferiran del dilluns 27 de setembre al diumenge 3 d’octubre. Aquest any, en la catorzena edició d’aquesta Setmana, hi haurà activitats ben diverses, des d’una passejada pel Rec, zona recentment remodelada, fins a una taula rodona sobre el voluntariat.