Inici | Mapa web | Contactar | Cercador
Igualada > Igualada al Dia > Notícies

Notícies
El Festival En Veu Alta torna a omplir de contes el Teatre de l’Aurora
El Festival En Veu Alta torna a omplir de contes el Teatre de l’Aurora
23/05/2011
Temàtica: Cultura
Perfil: Adults

Una marató de relats per a públic adult a càrrec de quatre grans narradors. Arran de la bona acollida de l’any passat, el festival de contes per adults En Veu Alta (EVA) de l’Alt Penedès tornarà a instal·lar-se aquest dijous al Teatre e l’Aurora per fer redescobrir al públic el gust d’escoltar la paraula dita. L’acte s’emmarca en la sessió de Contes a Les Golfes que el teatre organitza cada trimestre.

Guillem Albà i Always Drinking Productions presenten Flirt al Teatre de l’Aurora
Guillem Albà i Always Drinking Productions presenten Flirt al Teatre de l’Aurora
23/05/2011
Temàtica: Cultura
Perfil: General

 

Un espectacle musical i de clown premiat a FiraTàrrega i nominat als Max.

Després de la funció de dissabte, que s’ha avançat a les 19h, es podrà veure la final de la Champions en pantalla gegant.

Dues primaveres després de presentar Sketchofrenia, el showman Guillem Albà torna aquest cap de setmana al Teatre de l’Aurora amb una nova proposta: Flirt, un espectacle visual, fresc i divertit que combina la música en directe i el clown i que ha estat premiat pel públic com el millor espectacle de FiraTàrrega, nominat als Premis Max i finalista del Premi Unnim de Teatre.

El Teatre Lliure porta Gata sobre teulada de zinc calenta al Teatre Municipal l’Ateneu
22/05/2011
Temàtica: Cultura
Perfil: General

El proper diumenge dia 22 de maig, a les 7 de la tarda, el Teatre Lliure presentarà  l’espectacle Gata sobre teulada de zinc calenta, al Teatre Municipal l’Ateneu.

Dirigida per Àlex Rigola, l’obra va servir per reobrir, a finals de setembre, el Teatre Lliure del barri de Gràcia i va obtenir un impactant èxit de públic i de crítica. L’espectacle és protagonitzat per Chantal Aimée, Muntsa Alcañiz, Andreu Benito, Joan Carreras, Ester Cort, Santi Ricart i Raffel Plana.

 

Gata sobre teulada de zinc calenta  acaba essent un retrat sobre les relacions humanes, la mentida, la desintegració de la parella i el desmembrament d'una família. Un retrat dels problemes que tenim per afrontar i dir la veritat a les persones que tenim més a prop.  Un espectacle d’esgotament psíquic i emocional per als actors. Molt lluny ens queda de la pel·lícula protagonitzada per la recentment desapareguda Liz Taylor i molt més a prop del món de Williams. Tennessee Williams, autor també de la coneguda obra Un tramvia anomenat desig, diu en boca d'un dels personatges: “Per què és tan difícil parlar?”.

CiU aconsegueix una àmplia majoria a Igualada amb 10 regidors
22/05/2011
Temàtica: Acció Social Biblioteca Central Igualada Consum Cooperació i solidaritat Cultura Ensenyament i universitats Ensenyaments Artístics Equipaments Cívics Esports Festes Habitatge Igualtat de gènere Inclusió Social Indústries i Activitats Infància Joventut Medi Ambient Mobilitat i Transports Parcs i Espais verds Pla de Barris Sant Agustí Projectes de Ciutat Dinamització Econòmica Relacions ciutadanes Salut Serveis Municipals Urbanisme Via Pública
Perfil: General

Les eleccions municipals han donat una àmplia majoria a CiU que ha aconseguit 10 regidors. El PSC es converteix en la segona força amb 5 regidors, seguida d’Esquerra-Reagrupament i PP, amb 2 regidors cadascun. Iniciativa es queda amb un i, també amb un,  entra a l’Ajuntament igualadí Plataforma x Catalunya.

Diumenge es celebra el Dia Internacional dels Museus 2011
Diumenge es celebra el Dia Internacional dels Museus 2011
20/05/2011
Temàtica: Cultura
Perfil: General

El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia segueix celebrant el Dia Internacional dels Museus 2011 amb el Matí de Museus conjuntament amb el Museu del Traginer-Col·lecció Antoni Ros i la col·laboració del Gremi de Traginers d’Igualada. Activitat gratuïta.

Exposició “Fibres vegetals, les plantes ens ajuden a viure”
Exposició “Fibres vegetals, les plantes ens ajuden a viure”
20/05/2011
Temàtica: Cultura
Perfil: General

 

El diumenge 29 de maig (A LES 10.30) i en el marc del Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l'Anoia tindrà lloc la Jornada “Les fibres vegetals a l'Anoia” organitzada pel CECI. La jornada continua la línia de treball de  1a. passejada per l'Anoia que va tenir lloc fa uns mesos. Al llarg del matí la conferència , els tallers, l'exposició i les  converses entre els assistents , ens faran veure  a petits i grans el tresor que les plantes suposen per el dia a dia de la gent i també la riquesa que tenim a diferents indrets del nostre terme.

 

 

 

Com en altres ocasions la secció d'Ed. Mediambiental del CECI presenta un matí ple d'activitats per als petits i per als grans. Una idea sobre les fibres vegetals no es pot tenir només llegint o escoltant sinó que per saber-ne més s'ha d'entrar al concepte des de moltes bandes. I per això, al llarg del matí escoltarem i veurem el que Josep Nuet i Badia botànic, cartògraf i sobre tot persona que coneix el territori perquè l'ha estudiat i trepitjat durant molt de temps, ens vol dir: Quin és el nostre paisatge? Que hi tenim en el nostre entorn? La seva conferència “L'Anoia entre el alzinar i la garriga” en situarà i ens prepararà per els tallers que experimentarem després. Un esmorzar de pastissos casolans i suc de fruites naturals ens animarà . Hi ha feina per a tothom !

 

 

 

(A LES 12 )Als tallers amb els fibres mes conegudes de la nostra contrada boga, joncs, canya,margalló,esbarzer ..  petits i grans aprendrem a fer trenats, punts de llibre, palmes, cistells, cabassos, braçalets, culs de cadira, xarxes de pescadors ...  Veurem com fer nusos per a moltes situacions,  pujarem per escales de corda , jugarem amb aquells jocs i joguines que tenen les fibres com a element bàsic encara que avui les deixem de banda pel plàstic i els artificis: La barqueta, el juli, el io-io, el diàbolo, el bressolet, ... un munt de experiències  sostenibles, per a compartir pares i fills.

 

 

 

Qui no li agradaria saber com es feien les espardenyes abans de la industrialització i com envetar i endur-se les seves espardenyes amb el color i les cintes que ha escollit? No seria interessant saber com és la màquina de pentinar...? fibres es clar!

 

 

 

La visita (GUIADA 10.30 i a les 13) a l'exposició “Fibres vegetals, les plantes ens ajuden a viure”que ha cedit el Jardí Botànic del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per aquesta  Jornada., permet veure la importància de les fibres al llarg de la història, les restes prehistòriques en parlen, els vestits, els oficis, els transports, ...la industria i les comunicacions.  Línia (cordes) , plànols (canyissat )i volum (cistells) ens permeten veure'n els usos i la  importància.

 

 

 

El tema de les plantes i fibres i la seva ubicació a l'Anoia ha estat motiu de recerca - en diferents moments - pels estudiosos de la comarca i apareix en diferents publicacions. Algunes d'elles es podran consultar en l'espai del CECI.

 

 

 

A cada tendal hi trobarem una sorpresa, una forma de fer servir les fibres per una vida mes còmoda i sostenible. Com es pot veure un matí ple de propostes, on la pregunta que ens fem: Les fibres vegetals a l'Anoia, on són? estan en perill? Com les fem servir? que és la millor manera de preservar-les? potser al final del matí podrà tenir  més respostes

 

 

 

Peró si més no, creiem que gaudirem d'un matí amb interessants projectes, en sabrem tothom una mica més, en serem més conscients i segur que  passarem plegats una estona agradable.

Un centenar de manifestants a Igualada contra les retallades
19/05/2011
Temàtica: Ensenyament i universitats
Perfil: General

Un centenar de professors i alumnes s’han reunit aquest dimecres a la una del migdia a l’Avinguda Àngel Guimerà, a l’alçada del trencall que porta als instituts Milà i Fontanals i el Pere Vives. A crits de prou retallades s’han reunit tots aquells afectats per les retallades que podria dur a terme el Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Entre els manifestants hi havia tant personal docent com alumnes de l’escola d’educació primària Emili Vallès com dels instituts de secundària Pere Vives Vich i Milà i Fontanals.

Igualada té el segon viver d'empreses tecnològiques més important del país
19/05/2011
Temàtica: Dinamització Econòmica
Perfil: General

Gràcies a les obres d’ampliació, el Tecnoespai es convertirà el proper mes de juny en el segon viver d’empreses més important del país. Així ho ha anunciat l'alcalde d'Igualada Jordi Aymamí en la compareixença d'aquesta setmana, que ha tingut lloc aquest dimecres a les instal·lacions d'Ignova, on s'enllesteixen les últimes reformes. Els treballs han permès ampliar el viver d'empreses Tecnoespai de 10 a 24 mòduls, cadascun dels quals acollirà un projecte empresarial. La magnitud del viver el situa com a segon en volum i capacitat del país, només per darrera de Barcelona activa. A més, el viver, que concentra empreses tecnològiques i mediambientals, neix ja amb un 50 % d'ocupació. Aymamí ha afirmat que aquest és un clar exemple que les polítiques públiques creen ocupació.