El govern central va aprovar destinar 5.000 milions d’euros a aquest nou pla per fomentar l’ocupació a nivell local i que en la seva primera edició, el 2009, va assignar a Igualada 6.534.937,96 milions d’euros.
El FEIL 2010 servirà per impulsar inversions relacionades, entre d’altres, amb la sostenibilitat, el medi ambient, les noves tecnologies, mobilitat, seguretat vial i desplegament de la llei de dependència.
L’Ajuntament d’Igualada rebrà 4.125.809 euros del nou Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local 2010, més conegut com a Pla E.
Els diners, del FEIL 2010, es destinaran a inversions i obres, que hauran de ser en favor de les noves tecnologies i en benefici del Medi Ambient, com ara per fomentar l'estalvi d'aigua o d'energia, entre d’altres.
El 20% dels diners, 826.815 euros, es destinaran a despesa social i la resta el 80%, 3.298.994 euros, per a futurs projectes que hauran de pertànyer a les línies següents: