Temàtica: Mobilitat i Transports
Perfil: General
Entre dijous 27 d’octubre i dimecres 2 de novembre, amb motiu de la festivitat de Tots Sants, els cementiris de la ciutat d’Igualada, el Cementiri Vell i el Parc-Cementiri Nou, obriran ininterrompudament de 9h del matí a 19h de la tarda.
A més, als dos cementiris s’hi han programat dues eucaristies. Dimarts, 1 de novembre, se celebrarà la Missa de Tots Sants a les 12h al Parc-Cementiri Nou. Dimecres, 2 de novembre, hi haurà Missa de Difunts al Cementiri Vell a les 17h.
Durant el dia de Tots Sants, l’Ajuntament ha disposat un servei gratuït d’autobús per a facilitar l’accés al Parc-Cementiri Nou, amb inici a la Plaça Castells i amb els següents horaris d’expedició: 10h, 11h, 12h, 16h i 17h des de la Plaça Castells i 11:30h, 12:30h, 13:30h, 16:30h, 17:30h i 18:30h de tornada des del cementiri.
L’itinerari d’aquest servei especial serà el següent:
ITINERARI ANADA (sortida Plaça Castells)
Plaça Castells – Rambla St. Ferran – Plaça de la Creu – Plaça del Rei-
Av. Soledat- Av. Caresmar- Av. Montserrat- Pg. Verdaguer-c/ St. Josep-
Av. Barcelona- Av. Dr. Pasteur- c/ Comarca- Av. Mestre Muntaner-
Av. Catalunya (Hospital) - Av. Andorra – c/ Joan Serra i Constansó –
c/ de les Guixeres (Pavelló) – c/ Abat Oliba- c/ Països Baixos –
Parc-Cementiri Nou
ITINERARI TORNADA (sortida Parc-Cementiri Nou)
Parc-Cementiri Nou – c/ Països Baixos – c/ Irlanda- c/ de les Guixeres (Pavelló) –
c/ Joan Serra i Constansó – c/ Guimaraes - Av. Catalunya (Hospital) -
Av. Mestre Muntaner- c/ Comarca – Av. Dr. Pasteur- Av. Barcelona –c/ Òdena- Pg. Verdaguer- Av. Montserrat- Av. Caresmar- Av. Soledat- Plaça del Rei- Plaça de la Creu- Rambla St. Ferran- Plaça Castells
Concerts Música per al record
A més, l’Ajuntament d'Igualada, per mitjà de l’Institut Municipal de Cultura, proposa pel proper dimarts, 1 de novembre, dos concerts del cicle Música per al record als cementiris de la ciutat. Des de temps immemorials, diferents cultures i civilitzacions, allunyades en la geografia i en el temps, han celebrat una festa dedicada al record i la relació amb els difunts. Tots Sants, la festa dels morts, ens arriba en un moment clau de l'any, un moment en què la mateixa natura sembla morir.
El trio format pels anoiencs Edmond Bosch (violoncel), Irene Abad (violí) i Iria Carbonell (violí), interpretaran el Cant dels Ocells, de Pau Casals, coincidint amb l’homenatge al 40è aniversari del discurs a Nacions Unides, a més d’un acurat repertori per connectar respectuosament i sincerament, amb els sentiments i les emocions, en un dia dedicat al record dels qui ens han deixat. Interpretaran diferents peces al Cementiri Nou després de la Missa, a les 13:15h i, posteriorment, al Cementiri Vell a les 16:30h.
El repertori estarà format per les següents obres:
El Cant dels ocells
Canon de Pachembel
La vall del riu vermell
Que tinguem sort
L'hivern. Largo de Vivaldi
Àrea de la suit de J.S. Bach
Adagio d’Albinoni
La lune est morte
Farinelli
Musica aquàtica de Händel
Minuet amb sol Major de l’àlbum Ana Maria Magdalena de J.S. Bach
Ària de la cantata 147 de J.S. Bach
Muntanyes regalades
Gabriel's Oboe de Ennio Morricone
Only time de Enya
La gavina
Recomana a un amic