L'Ajuntament fa un bon balanç de la Festa Major
L'Ajuntament fa un bon balanç de la Festa Major
25/08/2011

Temàtica: Festes
Perfil: General

 

El govern municipal d’Igualada ha fet un bon balanç de la recent Festa Major. Segons el tinent d’alcalde d’Entorn i Promoció Cultural, Josep Miserachs, “podem qualificar la festa com un èxit, tant pel que fa a la participació de la ciutadania en els actes proposats, que han estat en general molt ben acollits, com pel que fa al gran civisme amb que hem viscut aquests dies i també a la implicació, un any més, de les entitats i col·lectius que hi juguen un paper fonamental”. Miserachs ha recordat que “el programa estava tancat en un 95% per l’antic equip de govern i l’actual govern de la ciutat hi va afegir tres propostes que també han estat molt ben rebudes, com la conferència institucional al voltant de la iniciativa Rec.0, el concert de les Macedònia de dissabte a la nit i, sobre tot, el gran pregó que ens va oferir Paranoia Accions, un pregó fet de manera desinteressada que ha reunit múltiples elogis i que va emocionar molta gent”. Precisament aquest pregó, retratant la societat igualadina i fent una crida a l’optimisme en temps difícils, ha estat una de les activitats que més reaccions unànimes i positives ha generat a les xarxes socials la darrera setmana. Miserachs també ha destacat el fet que setze alcaldes de la comarca assistissin a la jornada de diumenge, un fet que demostra que “la nostra festa pot ser un element unificador i d’establiment de relacions amb el nostre entorn”.

 

Aquest 2011, la Festa Major ha suposat una despesa de 204.192 euros i ha comptat amb uns ingressos, bàsicament gràcies als patrocinadors i als firaires, de 55.160 euros, fet que ha suposat una aportació final del consistori de 149.032 euros. El pressupost d’aquesta edició, ja era conegut, ha estat un 8% inferior al de 2010 i, en total, durant els darrers quatre anys, ha disminuït un 24%. El govern ja ha avançat que, per a reduir l’important deute que arrossega la corporació, caldrà adoptar mesures d’estalvi i contenció de manera imminent i, davant la possibilitat que això pugui afectar la Festa Major de 2012, Miserachs ha afirmat que “la regidoria de Promoció Cultural n’és conscient i aquí tindrem un repte important. Farem tots els possibles perquè, malgrat que veurem disminuït el pressupost, podrem comptar amb una Festa Major que continuï motivant i implicant la gent, introduint novetats i emocionant-nos en molts moments, com ha passat enguany. En resum, haurem de fer més amb menys”.

 

Precisament, la primera iniciativa per a implicar immediatament la ciutadania en la propera Festa Major ha estat la posada en marxa, aquesta mateixa setmana, de l’adreça electrònica festamajor2012@igualada.cat, on tothom qui ho desitgi pot fer arribar les seves idees, propostes o suggeriments per a la propera edició. Miserachs afirma que “per a nosaltres és imprescindible el contacte amb la gent, saber què volen, què els agrada i què no, què farien ells per a millorar la festa. Amb propostes com aquesta volem que la gent la senti encara més seva, que se’n senti partícip i que tothom s’hi impliqui encara més”.

 

Finalment, i pel que fa a les discrepàncies sorgides els darrers dies al voltant de la cercavila tradicional celebrada aquest dimecres, dia de Sant Bartomeu, el tinent d’alcalde ha afirmat que “caldrà trobar un punt d’entesa entre totes les entitats: diables, castellers, pastorets, grallers, geganters i el llarg etcètera que forma el seguici de la nostra Festa Major haurà de fer un esforç per trobar un punt de trobada. Aquest Ajuntament està disposat a facilitar aquest diàleg i a ajudar a trobar aquest punt d’entesa”.

 

De la seva banda, l’alcalde Marc Castells s’ha mostrat igualment satisfet del resultat i ha confirmat que “la complicada situació econòmica que travessa l’Ajuntament ens forçarà a reduir aquest pressupost d’aquí a un any, però això, lluny de desanimar-nos, ens suposa un repte que entomem i que des d’ara comencem a assumir. Hem de començar a buscar noves fonts de recursos, hem de fer que la nostra sigui la Festa Major de la gent i l’hem de convertir en la festa de referència de la comarca i en un dels nostres grans reclams arreu. Una Festa Major que faci de pol d’atracció suposarà beneficis per molts sectors”. Castells ha tingut també paraules de reconeixement per a l’antiga regidora de cultura, Maria Enrich, de qui ha dit que “bona part del que hem viscut en aquesta festa ha estat gràcies a la seva feina, de manera que és just destacar i agrair  la seva tasca”.

 

Tots dos han fet aquestes declaracions en la recepció a les entitats i col·lectius (cossos de seguretat, brigada municipal, etc.) que han fet possible la Festa Major, i que s’ha dut a terme aquest dijous al vespre a la Sala d’Actes de la Biblioteca Central d’Igualada.

 


Recomana a un amic
eZ Publish™ copyright © 1999-2012 eZ Systems AS