Tres igualadins guanyen el concurs Joves a Debat
Tres igualadins guanyen el concurs Joves a Debat
17/10/2011

Temàtica: Joventut
Perfil: Gent Gran

Els joves anoiencs David Prat Jorba, Blanca Vives Álvarez i Josep Carner Marsal, membres de l’equip Tripartit, van proclamar-se dissabte al vespre guanyadors del concurs Joves a Debat de l’Anoia, organitzat per Jove Cambra Internacional d’Igualada. Els tres joves igualadins, de tan sols 18 anys d’edat, van demostrar ser el millor equip d’oratòria de la comarca, a l’imposar-se a la gran final que es va fer a la plaça de Cal Font d’Igualada. Més d’un centenar de persones van assistir a la final, que enguany formava part dels actes del Correllengua a la ciutat d’Igualada.

 

Els tres s’emportaran el premi de 3.000€ amb que es premiava a l’equip guanyador i participaran en el concurs nacional que organitza JCI Catalunya aquest cap de setmana a Barcelona, on es farà el congrés nacional de JCI Catalunya. L’equip guanyador ha estat el millor dels nou equips inscrits en aquesta tercera edició del concurs, que ha tingut una trentena de participants, la xifra més alta de la història d’aquest concurs, ja sigui en l’edició igualadina com nacional. L’equip Tripartit va superar a la final a Logoi per un escàs marge de vots, defensant la postura que a ciutats com a Igualada sí és possible prosperar.

 

El jurat va estar format per Marc Castells, alcalde d’Igualada, Maria Senserich, diputada al Parlament de Catalunya, Jordi Còdol, periodista de Ràdio Igualada, Jordi Puiggròs, director de La Veu de l’Anoia i pel president de JCI Igualada, Jaume Catarineu. Els cinc membres van considerar que l’equip guanyador es mereixia la victòria perquè tenia els millors oradors, va saber transmetre el seu missatge d’una forma clara i va argumentar la seva postura amb arguments sòlids i convincents. De fet, la capitana de Tripartit, Blanca Vives, va ser considerada la millor oradora del concurs.

 

Tot i que la final no va concloure fins a les vuit del vespre, la jornada va començar a primera hora de la tarda. Cap a les cinc es va fer la primera semifinal i, més tard, la segona. En la primera, Tripartit va superar a l’equip Club Super 3 defensant que Internet no ens fa més lliures; mentre que en la segona Logoi va superar Filosofia Guardiola debatent la tesi que avui no és possible tenir fills abans dels 30 d’una forma responsable.

 

A part dels debats, a més es van realitzar altres actes. Entre aquests, varies actuacions del grup de musica Els Laietans, que van interpretar amb les seves gralles cançons tradicionals en llengua catalana, però també èxits del pop a nivell mundial.
JCI Igualada fa una valoració molt bona d’aquest concurs i considera que la final ha estat tot un èxit de participació i de públic, ja que més d’un centenar de persones van presenciar la final en directe. L’escenari que es va muntar a Cal Font va servir per projectar el concurs i molts igualadins van decidir prendre-hi part com a espectadors. El Concurs “Joves a Debat de l’Anoia” és una iniciativa de JCI Igualada i és possible gràcies al patrocini de Petromiralles i amb el suport d’empreses de la comarca prou conegudes com Gesgar SL, Oscar Pastisser, Rosich Jewels i Catalunya Caixa entre d’altres.


Recomana a un amic
eZ Publish™ copyright © 1999-2012 eZ Systems AS