Campanya per millorar la recollida de la fracció orgànica
A partir d’aquest estiu i fins al mes de gener del 2017, l’Ajuntament d’Igualada durà a terme una campanya centrada en els comerços locals que siguin grans productors de matèria orgànica, amb la finalitat de millorar la seva gestió. Entre aquests establiments, es prestarà especial atenció als restaurants, bars, floristeries i botigues d’alimentació.
Segons ha explicat aquest dimecres el tinent d’alcalde de Qualitat Urbana, Jordi Pont, l’objectiu de la campanya és “assolir la implantació, a principis del l’any vinent, de la recollida porta a porta de la fracció orgànica en aquests comerços que són grans productors, d’una banda sensibilitzant-los de la importància de fer-ne el reciclatge més apropiat i, de l’altra, facilitant-los al màxim aquesta recollida”.
L’empresa Ecostudi serà l’encarregada d’executar la campanya, que se centrarà a ajudar els grans productors de matèria orgànica del municipi a reciclar més i millor. La campanya inclourà visites a més de tres-cents establiments de la ciutat, i se’ls lliurarà d’un contenidor de 35 o 120 litres, en funció de les seves necessitats.
Durant les visites també es resoldran dubtes i es proporcionarà assessorament en la gestió diària d’aquests residus. Després de les visites, es gravarà un espot en vídeo de la campanya, amb la col·laboració dels mateixos comerços i s’editarà una guia descarregable que inclourà els principals consells per a facilitar-ne la consulta.
La campanya, coordinada des del departament de Medi Ambient, vol millorar la recollida selectiva de la fracció orgànica dels residus municipals (FORM) i compta amb un pressupost de 30.000 euros, 25.000 dels quals procedeixen de dues subvencions de l’Agència de Residus de Catalunya i del Ministeri d’Agricultura, alimentació i Medi Ambient. L’Ajuntament d’Igualada, en el Pla d’Acció Ambiental de l’Agenda 21, ja contempla precisament l’impuls d’accions que minimitzin la producció de residus i en millorin la gestió.