Debat obert sobre l'escola del futur, al Gabriel Castellà i el Badia i Margarit
L’Institut Badia i Margarit i l’Escola Gabriel Castellà d’Igualada, amb la col·laboració del departament d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Igualada oferiran dimarts vinent, 6 de març, a les 18h, un visionat del documental Most Likely to succeed i un col·loqui posterior per a compartir idees i parlar de l’escola del futur.
Aquest dimecres, 27 de febrer, han presentat els detalls de la iniciativa Judit Serra, directora de l’Institut, Núria Ramon, directora de l’escola i la regidora d’Ensenyament, Patrícia Illa. La trobada serà oberta a tots els pares i mares d’escolars de la ciutat, membres d’AMPAs o professionals d’aquest àmbit que hi vulguin participar per a intercanviar opinions i punts de vista.
La iniciativa neix de la participació del Gabriel Castellà en el programa Escola Nova 21, que ha permès que els seus professors i els d’altres escoles d’Igualada poguessin veure aquest documental. Ara la intenció es que arribi a alumnes, pares i mares i altres professionals que encara no l’han pogut veure. La voluntat és que a partir de veure una manera diferent de treballar a la que s’està acostumat i animar els participants a fer evolucionar l’escola i adaptar-la a la societat del futur parlant també, en el col·loqui posterior, dels pros i els contres del model que es proposa.
Tots els interessats estan convidats a sumar-s’hi el proper dimarts, 6 de març, a les 18h, a l’Institut Badia Margarit - Escola Gabriel Castellà, situats a l’Avinguda Montserrat, número 38.
El documental Most likely to succeed · La projecció de Most likely to succeed vol crear un espai de reflexió pedagògica entre la comunitat educativa de la ciutat. Mostra tot un curs escolar en una de les escoles més innovadores del món, el High Tech High a la ciutat de San Diego (Estats Units), on basen l'aprenentatge de l'alumnat en projectes.
Aquest documental, presentat al prestigiós festival de cinema independent de Sundance l'any 2015, ha esdevingut el paradigma del que és una escola avançada, que s'ha adaptat a les necessitats de l'educació actual.
El Projecte Escola Nova 21 · Escola Nova 21, Aliança per un Sistema Educatiu Avançat, és un programa que té com a objectiu principal sumar esforços de totes les escoles, institucions i persones que comparteixen la voluntat de fer del sistema educatiu català un instrument perquè tots els infants hi trobin una experiència d’aprenentatge gratificant i empoderadora. Actualment hi participen gairebé 500 centres educatius a Catalunya.
Escola Nova 21 pretén fer-ho generant una presa de consciència sobre la necessitat de canvi i sistematitzant i creant coneixement i procediments que facin possible el canvi. Per a concretar aquest canvi, es pren com a referència el marc de l’escola avançada, format pels quatre elements de consens sobre cap a on tot sistema educatiu ha de tendir: el desenvolupament de competències per a la vida, pràctiques d’aprenentatge basades en el coneixement contrastat, l’avaluació cognitiva, emocional, motriu, social i ètica i, finalment, l’organització, al servei de l’aprenentatge.
(*informació via Gabriel Castellà i Badia i Margarit)