El comerç de la Conca d’Òdena es forma per adaptar-se a un nou model d’activitat
Els municipis de la Conca i les respectives associacions de comerciants, que sota el paraigües comú de Conca Comerç han aplegat esforços per donar suport al comerç dels municipis de la zona, impulsen també activitats de formació. Una de les primeres iniciatives adreçades als comerciants és la conferència en línia que s’ha organitzat per a aquest dijous a les 16h, en què Roger Bascones, fundador i transpersonal coach de GoNature i docent de Ceina, oferirà informacions i reflexions sobre l’adaptació i l’evolució cap a un nou model de comerç.
En la xerrada l’expert plantejarà la situació actual i de com afecta el comerç per, després, analitzar quines són les fortaleses davant de les grans superfícies i les noves maneres de relacionar-nos amb el client, és a dir, cara a cara o a través de plataformes digitals. Els comerços físics són els responsables que el servei sigui bo i la compra sigui emocional i memorable, i això és el que busquen els consumidors quan van a una botiga.
La pregunta que s’haurà de fer el comerciant és si vol sobreviure o vol viure i evolucionar. La resposta planteja que hi ha dues formes d’evolucionar, la part humana i la digital, per generar més abundància.
Quins son els recursos que tenim? Què podem fer per evolucionar? Quines son les àrees de millora? Com ho fem? Quin és l’objectiu real? Durant la xerrada de dijous, que es podrà seguir a través del web http://ves.cat/etp8 es donarà resposta a totes aquestes preguntes.
Aquesta iniciativa s’afegeix a la campanya de suport al comerç local, que ha arrencat amb l’eslògan "Ara més que mai", per donar visibilitat i reconeixement als comerços de serveis essencials que aquests dies treballen incansablement per garantir la subsistència de la major de la ciutadania en un moment de màxima excepcionalitat.
La campanya tindrà continuïtat després de l'aixecament de l'estat d'alarma, quan es decreti, sinó que tindrà continuïtat quan tots els comerços puguin reprendre la seva activitat. La segona fase de la campanya portarà l'eslògan "Ara més que mai, jo compro a casa" i inclourà noves accions de difusió.