El ple de l’Ajuntament d’Igualada aprova per unanimitat les bases per a les subvencions per la rehabilitació de pisos per a lloguer social per l’any vinent
El ple del mes d’octubre s’ha iniciat donant compte de la contractació urgent d'un tècnic auxiliar de biblioteca i del canvi de portaveu del grup municipal d'esquerra.
Seguidament, la part resolutiva del ple ha ratificat un decret d’alcaldia referent a la conformitat a aprovació de l'aportació a la Micod per a l'actuació de recuperació del riu Anoia i un altre en referència a la conformitat i aprovació de l'aportació per a la participació en el projecte Conca Industrial
En l’apartat d’interior el ple ha rectificat i actualitzat l'inventari de béns de l'Ajuntament d'Igualada, patrimoni municipal del sòl, OAMEAI, l’entitat pública "igualada en acció" i societats de capital íntegrament públic corresponent a l'any 2021. Tots els grups municipals hi ha votat a favor excepte Poble Actiu que s’ha abstingut.
En l’apartat de qualitat urbana el ple ha aprovat per unanimitat la sol·licitud de pròrroga del termini per a l’adequació interior de l’edifici del Campus Salut i la seva posada en funcionament, en l’àmbit del conveni per a la construcció d’un equipament destinat als estudis universitaris de Ciències de la Salut
També s’han aprovat el conveni entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament d’Igualada per a la mutació demanial interadministrativa objectiva i el lliurament dels terrenys afectats per l’execució del projecte d’urbanització de la Via Blava de l’Anoia, fase I. Tots els grups municipals hi ha votat a favor excepte Poble Actiu que s’ha abstingut.
El ple també ha aprovat per unanimitat la concessió de subvencions per a la restauració de façanes i ha fet l’aprovació de les bases reguladores de les subvencions per a la restauració de façanes per a l'any 2023
Seguidament s’ha fet l’aprovació inicial de les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a obres d'arranjament d'habitatges buits per destinar-los a lloguer amb preus assequibles per l’ any 2023 que també han obtingut els vots favorables de tots els grups.
En l’apartat d’Hisenda s’ha aprovat la modificació de crèdit 4-2022 amb els vots favorables de Junts per Igualada i les abstencions d’Esquerra Republicana, Igualada Som-hi, Poble Actiu i Ciutadans.
EL mateix sentit de vot ha servit per aprovar un contracte de préstec amb Caixa de Crèdit dels Enginyers
L’ultim punt de la part resolutiva del ple ha estat la bonificació de l’impost sobre construccions a favor de Fundacio Escola Mowgli, per les obres de millora en la vorera del edifici de l’escola que s’ha aprovat per unanimitat dels vots.
Finalment, el ple ha aprovat per unanimitat una moció no resolutiva presentada pel grup municipal de Junts per Igualada en defensa de la inclusió financera i bancària de la gent gran a Igualada.
Seguidament, el grup municipal de Ciutadans ha presentat una moció no resolutiva en matèria de seguretat que demanava la incorporació de drons en tasques de seguretat i control. La moció ha estat rebutjada amb els vots favorables del grup de Ciutadans, l’abstenció de Junts per Igualada i Igualada Som-hi i el vot contrari d’Esquerra i Poble Actiu.