Sou a: Inici / Noticies / El projecte pilot per ajudar a digitalitzar el comerç d’Igualada s’amplia a tots els municipis de la Conca d’Òdena amb el “Digitalcommerce Conca” promogut per la Mancomunitat

El projecte pilot per ajudar a digitalitzar el comerç d’Igualada s’amplia a tots els municipis de la Conca d’Òdena amb el “Digitalcommerce Conca” promogut per la Mancomunitat

L’experiència d’Igualada iniciada al 2020 ha servit per crear aquest projecte que arribarà a més de 40 establiments de la Conca
31-05-2021

El departament de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada forma part de la campanya “Digitalcommerce Conca” promoguda per la Mancomunitat de la Conca d’Òdena. La campanya ajudarà a més de 40 comerços a tenir presència a Internet, vendre en línia, tenir una estratègia de comunicació i màrqueting on-line i digitalitzar els processos de gestió interna de l’empresa.

Aquest projecte parteix del programa pilot promogut per l’Ajuntament d’Igualada amb el títol “I-comerç” que ha comptat amb la participació de 10 comerços igualadins als que s’ha donat suport i s’ha acompanyat en la seva evolució digital. El programa ha estat actiu des del passat novembre de 2020 fins a finals del primer trimestre de 2021. Per a tots els comerços que hi han pogut participar, s’ha elaborat un pla estratègic de digitalització basat en la diagnosi prèvia del propi negoci i, a partir del pla, s’ha realitzat un acompanyament en la consecució d’objectius estratègics.

L’experiència ha estat molt positiva tant per als participants com per els organitzadors i ha servit per bastir aquest nou projecte obert a la conca d’Òdena. El regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcè, ha explicat que “el coneixement i l’experiència del projecte han servit per ampliar-lo al conjunt de municipis de la Conca d’Òdena i aconseguir que els comerços del conjunt de municipis puguin aprofitar aquesta oportunitat de fer un pas endavant pel que fa a la digitalizació.”

El projecte “Digitalcommerce Conca”, ajudarà a més de 40 comerços que tindran un itinerari personalitzat de consultoria i assessorament valorat en dos mil euros cada un. El projecte s’emmarca en el pla de suport al comerç de la Conca d’Òdena finançat amb 250.000 euros per la Diputació de Barcelona.

Hi poden participar comerços, restaurants i parades de mercat, que tinguin un establiment comercial a peu de carrer a un dels 7 municipis de la Conca d'Òdena (Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, La Pobla de Claramunt, Jorba o Castellolí) i vulguin digitalitzar el seu negoci. Es demana que tinguin coneixements informàtics com a mínim de nivell bàsic i el compromís i disposició per assolir el total d’hores que es proposen al projecte (entre deu i una trentena).

Un altre dels itineraris previstos, pensat per a establiments comercials sense presència a internet i amb un nivell baix en noves tecnologies, consistirà en 20 hores d’assessorament personalitzat a deu comerços de la Conca. Finalment, s’ofereix un tercer itinerari obert a qualsevol establiment comercial de la Conca que consisteix en seminaris grupals de formació transversal en l’àmbit de la comunicació i la digitalització, i se’n celebrarà un cada mes.

Aquells comerciants que hi estiguin interessats es poden posar en contacte amb la Mancomunitat de la Conca d’Òdena a través del correu comerc@micod.cat o omplir el formulari d’inscripció a la web micod.cat abans del dia 6 de juny.

  • Compartir