El projecte URBACT Retailink passa a la segona fase
Els avaluadors del programa de la Unió Europea “URBACT III” han valorat positivament la feina feta durant els primers sis mesos del projecte RetaiLink. Això vol dir que el projecte liderat des d'Igualada accedeix a la segona fase, i podrà continuar treballant durant els propers dos anys.
De les 21 xarxes de ciutats que van començar a funcionar fa sis mesos, n'hi ha vint que han superat el control d'URBACT. Entre elles, RetaiLink és una de les cinc xarxes que busca fomentar la competitivitat de les PIMES i la única que tracta el tema del comerç. A través d'aquest projecte liderat des d'Igualada, deu ciutats d'Europa comparteixen coneixements, experiències i bones pràctiques per a crear una estratègia comercial d'èxit.
La segona fase tindrà una durada de 24 mesos, i servirà perquè cada ciutat elabori el seu Pla d'Acció Local, a mida de les seves necessitats. Aquest document estratègic es redactarà a partir del coneixement que s'extraurà de les reunions entre les ciutats sòcies i de les trobades dels Grups de Suport Local.
Compartir coneixement a nivell local i transnacional · Durant la segona fase es continuarà treballant a nivell transnacional i local. A nivell transnacional, es faran trobades aproximadament cada 3 mesos. Aquestes reunions de treball comptaran amb la participació d'experts de renom, i s'hi treballaran continguts al voltant de tres àmbits: com conèixer el comportament dels consumidors, com definir l'oferta comercial de la ciutat i com posar la planificació urbanística al servei del comerç.
A nivell local, cada ciutat continuarà celebrant les trobades del Grup de Suport Local, que aglutinen els principals agents locals que incideixen en el comerç. En aquestes reunions es traslladaran els continguts adquirits a les reunions transnacionals i també s'hi convidaran persones expertes.
Igualada acollirà la reunió d'arrencada de la segona fase · La primera d'aquestes trobades transnacionals tindrà lloc a Igualada els dies 1 i 2 de juny. Se centrarà en conèixer metodologies per a mesurar i conèixer millor el consumidor, i també es parlarà de noves tendències de comportament dels consumidor. A més, les ciutats visitants podran conèixer de primera mà el Rec.0 i l'Igualada Slow Shopping.
Què és RetaiLink? · RetaiLink és un projecte que té l'objectiu de potenciar el comerç en ciutats mitjanes, a través del treball conjunt i l'intercanvi d'experiències entre deu municipis d'arreu d'Europa. El projecte està coordinat des del departament d'Internacionalització, amb el suport de les regidories de Dinamització Econòmica i de Comerç.
Durant la primera fase del projecte, de sis mesos, l'equip d'Igualada ha visitat tots els socis per a copsar de primera mà les seves necessitats i els seus punts en comú. S'han detectat reptes relacionats amb el comerç que es produeixen a totes les ciutats, com per exemple els locals buits, la manca de relleu generacional o bé la competència amb les grans superfícies.
Igualada és la ciutat líder de la xarxa RetaiLink, que està integrada per Basingstoke (Regne Unit), Fermo (Itàlia), Hengelo (Holanda), Bistrita (Romania), Sibénik (Croàcia), Hoogeveen (Holanda), Liberec (República Txeca), Pécs (Hongria) i Romans (França). Igualada és l'única ciutat catalana que lidera una xarxa URBACT, i una de les 3 que està realitzant aquesta funció a tot l'Estat. La capital de l'Anoia també destaca per ser un dels municipis amb menys habitants que fa aquesta funció, al costat d'altres ciutats líders de xarxa com Gènova, Manchester, Bilbao o Rotterdam.