Igualada acull una nova edició de la Fira BSTIM el 6 i 7 de març
La fira tèxtil BSTIM (Best Solutions in Textile Manufacturing) arriba a la seva quarta edició havent-se consolidat com la fira europea de referència del sector tèxtil i centrada en el repte que la indústria té ja sobre la taula: la transformació digital.
És per això que l’edició d’aquest BSTIM 2019, que tindrà lloc a Igualada els dies 6 i 7 de març, comptarà amb expositors especialitzats com ara Epson, que exhibirà maquinària per a la impressió digital del tèxtil, Zer Collection, una marca de moda que fabrica les seves peces en impressores 3D o bé Trilogi, l’empresa igualadina d’eCommerce que farà una xerrada sobre la importància de la venda online al sector de la moda.
Una altra de les novetats de la fira és l’obertura a totes aquelles empreses que ofereixen solucions per a la producció tèxtil i no només a fabricants de gènere de punt. Així, els visitants poden contactar amb proveïdors molt més diversos que els resolguin diferents parts dels processos de producció.
Fa setmanes que s’han esgotat la seixantena de places disponibles per a expositors, entre els quals hi ha empreses provinents de diverses comarques catalanes i també de tots els punts de l’Estat: Galícia, País Valencià, Andalusia, Castella La Manxa, i també d’altres països com Itàlia i Portugal que ocuparan els 1.800m2 d’exposició del recinte modernista l’Escorxador d’Igualada.
La tipologia d’expositors és diversa, des de tallers que fabriquen peces acabades de confecció, gènere de punt i productes de bany o bé empreses de tint o impressió tèxtil. Pel que fa als visitants inscrits són principalment compradors de marques internacionals, grans distribuïdors i dissenyadors interessats en trobar nous proveïdors, i n’hi ha de provinents de països com ara Anglaterra, França, Bèlgica i Mèxic. L’organització de la Fira –Fira d’Igualada i l’Agrupació Tèxtil FAGEPI amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada- espera superar la xifra de 1.400 visitants que van tenir les tres anteriors edicions de BSTIM.
Segons les dades recopilades pels organitzadors a partir d’un mostreig entre les empreses expositores, el valor de les comandes tancades al BSTIM és de dos milions d’euros per a cada edició, una xifra que depassa de llarg les expectatives que s’havien dipositat en la fira en el moment de la seva creació.
La fira tèxtil BSTIM (Best Solutions in Textile Manufacturing) és l’única fira de producció tèxtil de l’Estat espanyol, té periodicitat biennal, i té com a objectiu estimular la fabricació tèxtil de proximitat i enfortir la indústria local.
El tèxtil, un sector en profunda transformació · Des de la primera revolució industrial que la indústria tèxtil no havia viscut una transformació tan gran com la revolució tecnològica que tot just ara comença a implementar-se. I si el sector tèxtil ja va ser un dels principals protagonistes de la revolució industrial amb el teler de llançadora i la primera màquina de filar multibobina que van disparar la productivitat, ara podria ser també exemplar en l’avanç cap a la indústria 4.0 que transformarà el disseny, la manufactura, les operacions, el servei del producte i els sistemes productius.
El Clúster Català de la Moda (Modacc) calcula que amb la transformació digital els sistemes de producció seran un 30% més ràpids i un 25% més eficients, i portarà la personalització dels productes fins a alts nivells. És per això que es considera absolutament fonamental que les empreses del sector abordin el repte de la transformació digital per no quedar fora de joc.
Àuria Grup crea una bossa única, de proximitat, solidària i sostenible · Tots els visitants que passin la porta de la fira tèxtil BSTIM que tindrà lloc a Igualada els dies 6 i 7 de març rebran a mans una bossa que concentra tots els valors que l’esdeveniment vol transmetre: un producte tèxtil, fet amb material proporcionat per empreses de proximitat a partir de cotons orgànics i reciclats i amb una finalitat solidària, ja que és confeccionat per nois i noies que formen part del projecte de Formació Laboral de la Fundació Privada Àuria.
A més de la feina feta per Àuria Grup, el projecte ha comptat amb la col·laboració de diverses empreses expositores de BSTIM; d’una banda l’empresa Ingenitex, especialitzada en producte sostenible, que ha proporcionat el cotó cent per cent en cru per fer les bosses, l’empresa anoienca Tritall que ha tallat el cotó, els també expositors Estampats Sabater Massana de Capellades que s’han ocupat de l’estampació i, finalment, la terrassenca Tintes Egara que és l’encarregada de tenyir-les. S’han fabricat més de mil exemplars de la bossa que es repartiran al taulell d’acreditacions situat a l’entrada del recinte l’Escorxador.
(*informació via Fira BSTIM)