Sou a: Inici / Noticies / Igualada ofereix dissabte el Ciri Votiu a la Mare de Déu de Montserrat

Igualada ofereix dissabte el Ciri Votiu a la Mare de Déu de Montserrat

Aquesta tradició, recuperada a la dècada dels anys ’90, recorda que fa gairebé cinc segles, l’any 1.515, per evitar una epidèmia de pesta procedent de Barcelona, els Consellers d’Igualada van decidir demanar protecció a la Mare de Déu portant-li un ciri.
14-10-2014

El proper dissabte, 18 d’octubre, l’Ajuntament d’Igualada durà a terme la tradicional ofrena del Ciri Votiu de la ciutat a la Mare de Déu de Montserrat. Aquesta tradició, recuperada a la dècada dels anys ’90, recorda que fa gairebé cinc segles, l’any 1.515, per evitar una epidèmia de pesta procedent de Barcelona, els Consellers d’Igualada van decidir demanar protecció a la Mare de Déu portant-li un ciri.

Aquest any 2014 es comptarà amb la presència de la Coral de Santa Maria i el Club Futbol Igualada, que celebren el seu 75è aniversari, del Club Excursionista UECAnoia que celebra els seus 50 anys i de l’Associació Trobada Puntaires de l’Anoia i Grallers d’Igualada que en celebren 25.

L’acte tindrà lloc durant la missa conventual de dissabte, a les 11h, a la Basílica de Montserrat. Posteriorment, a les 12:45h, els igualadins seran rebuts pel Pare Abat en audiència especial a la sala de Romeries.

Desplaçament amb autobús i caminada nocturna · Com és habitual, l’Ajuntament d’Igualada organitza una sortida gratuïta amb autocars però enguany, a més, el Club Excursionista UECAnoia proposa el mateix dissabte, 18 d’octubre, una sortida a peu a Montserrat, que arrencarà a les 2h des de l’Estació d’Autobusos. Els interessats poden apuntar-se trucant al club, al telèfon 93 803 20 47 entre les 19 i les 21h, o enviar un correu electrònic indicant el nom dels participants a l’adreça uecanoia@uecanoia.cat.

  • Compartir
Pertany a: