Igualada treballarà per ser Ciutat Europea de l'Esport l'any 2019
L’Ajuntament d’Igualada, a través de la seva regidoria d’Esports, ha iniciat el procediment per optar a ser Ciutat Europea de l’Esport l’any 2019. Segons ha explicat aquest dimecres la regidora Rosa Plassa, “el potencial esportiu d’Igualada és tant important que estem convençuts que complirem els requeriments que s’exigeixen per gaudir d’aquesta distinció”. La intenció de l’Ajuntament d’Igualada és optar-hi de cara a l’any 2019, de manera que l’any 2018 el comitè regulador avaluarà la candidatura de la capital de l’Anoia tenint en compte la seva activitat esportiva i les inversions en aquest camp corresponents als tres anys anteriors. Per això, com explica Plassa, “ens posem a treballar-hi aquest 2016 i ja hem comunicat la nostra voluntat a la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat, una proposta que ha estat molt ben rebuda”.
La Federació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport (ACES Europe), d’acord amb la Comissió Europea, avalua anualment les candidatures presentades i concedeix els títols de capital, ciutat, vila o comunitat esportiva continental, segons la població de cada municipi. Igualada, amb una població al voltant dels 39.000 habitants, optarà a ser reconeguda en la categoria de Ciutat Europea de l’Esport. En el cas català, Calella, Badalona, Castelldefels i Banyoles són municipis que ja han gaudit anteriorment d’aquests segells.
La Ciutat Europea de l'Esport és una designació que reconeix les polítiques esportives locals que contribueixen a millorar el nivell general de salut dels seus habitants, a través de la cultura de la salut, l'exercici i l’activitat física, la transmissió de valors com el joc net i l’enfortiment del sentiment de pertinença a la comunitat. Aquest reconeixement implica una major visibilitat internacional per les ciutats distingides, l’intercanvi d’experiències i iniciatives amb altres municipis reconeguts i l’accés a diferents subvencions per projectes de la Unió Europea en l’àmbit esportiu. Per tant, com avança la responsable municipal d’Esports, aquest “és un repte de ciutat que hem d’afrontar conjuntament l’Ajuntament i els clubs i entitats locals perquè, lluitant per assolir-lo, ens veurem motivats tots plegats per aconseguir fites i millores molt importants per la ciutat i, al final, la recompensa serà una satisfacció compartida per tots”.
Primera reunió del Consell Assessor de l’Esport Local · La passada setmana, la regidora i l’alcalde, Marc Castells, ja van traslladar aquesta voluntat als clubs participants en la primera reunió del Consell Assessor de l’Esport Local, celebrada a Les Comes el 21 de gener. Van ser convidats la quarantena clubs i entitats locals, dels quals hi van assistir més de trenta.
El govern municipal els va fer partícips dels projectes i inversions que es volen impulsar a curt i mig termini i se’ls va convidar a prendre part activament des d’ara en les taules de treball sectorial on es desenvoluparan les diferents iniciatives, de manera que totes les parts implicades hi podran intervenir. Aquestes es convocaran al llarg de l’any al voltant de diferents iniciatives, instal·lacions o actuacions i, a banda, hi haurà una sessió ordinària anual on es farà balanç de les polítiques esportives locals.
Se’ls van traslladar també dades generals de la ciutat com ara, per exemple, que el 54% dels habitants de la capital de l’Anoia practiquen esport o que el 37% utilitzen alguna instal·lació municipal. El departament d’Esports de l’Ajuntament va impulsar l’any passat activitats aquàtiques, físiques, de competició i de vacances escolars que van moure conjuntament més de 15.000 participants.