L’Ajuntament d’Igualada intensifica el control dels patinets elèctrics amb més de 370 denúncies aquest any i anuncia una nova campanya conjunta amb el Servei Català de Trànsit
L'Ajuntament d'Igualada no abaixa la guàrdia davant el mal ús dels patinets elèctrics. En una compareixença de premsa acompanyada pel sotsinspector de la Policia Local, Robert Martínez, i el sergent Ignasi López, la regidora de Governació, Carlota Carner, ha fet un balanç de les actuacions dutes a terme i ha anunciat un nou dispositiu de control per als pròxims dies.
Fins a data d'avui, el cos policial ja ha tramitat 373 denúncies a conductors de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) i 23 a bicicletes per diversos conceptes. Aquesta xifra suposa un ritme d'actuació superior al de l'any passat un fet que, segons ha remarcat Carner, evidencia l'aposta ferma per corregir conductes incíviques i garantir la seguretat a la via pública.
Amb l'objectiu de seguir en aquesta línia, s'ha anunciat l'engegada d’una campanya sancionadora que començarà a partir de dilluns vinent, dia 5 d'octubre, desenvolupada conjuntament amb el Servei Català de Trànsit (SCT). Aquesta actuació reforçarà el compliment de la recent normativa estatal, que unifica criteris clau en dos aspectes fonamentals: l'obligatorietat del casc, una mesura que l'ordenança municipal d'Igualada ja preveia prèviament, i 'edat mínima de conducció, establerta ara de manera unificada a partir dels 15 anys per circular amb un VMP.
A banda d'aquestes novetats, la campanya i els controls ordinaris de la Policia Local continuaran vigilant rigorosament la resta d'aspectes normatius relatius a la mobilitat amb patinet, que ja s'estan sancionant de manera habitual com són la prohibició expressa de circular per la vorera, la prohibició de viatjar dues persones en un mateix vehicle o de circular amb auriculars i cascos de música.
També es fa control de la documentació, assegurant que els patinets estiguin degudament inscrits al registre i disposin d'assegurança obligatòria. En aquest sentit, cal recordar que a finals d'abril ja va entrar en vigor l'obligatorietat de comptar amb una assegurança de responsabilitat civil, un àmbit en el qual ja s'han tramitat 111 denúncies fins al moment.
Carlota Carner ha remarcat que “des del govern municipal es subratlla que garantir el bon ús d’aquests vehicles és una prioritat absoluta tant per protegir la integritat física dels propis usuaris com per vetllar per la seguretat dels vianants”.
La regidora ha recordat que s'ha fet una intensa tasca prèvia d'informació, avís i pedagogia, incloent-hi xerrades formatives als instituts de la ciutat. "No es pot dir que no s’ha advertit o que no s’ha explicat", ha remarcat Carner, qui ha conclòs agraint la gran tasca que realitza diàriament el cos de la Policia Local en un àmbit complex, tenint en compte que sovint la mobilitat d'aquests vehicles pot resultar esquívola.

