Sou a: Inici / Noticies / L’Ajuntament d’Igualada reclama que es mantinguin les cinc línies de batxillerat a l’Institut Pere Vives i les 3 línies del Badia i Margarit

L’Ajuntament d’Igualada reclama que es mantinguin les cinc línies de batxillerat a l’Institut Pere Vives i les 3 línies del Badia i Margarit

Des del departament d’Ensenyament també s’ha tornat a demanar concert pel batxillerat de l’Escola Pia
21-05-2025

Amb les dades provisionals disponibles, el departament d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Igualada ha detectat un cert desequilibri entre l’oferta i la demanda de places batxillerat dels diferents instituts de la ciutat. Actualment, es calcula una manca aproximada de cinquanta places públiques per al curs vinent. Aquest desajust s’explica per diversos factors que han alterat l’equilibri habitual de planificació educativa al municipi.

D’una banda, s’ha produït una reducció de l’oferta a l’Institut Pere Vives Vich, que passarà de cinc a quatre línies de batxillerat. També s’ha suprimit l’oferta de batxillerat a l’Institut Milà i Fontanals, que representava una línia més. A aquests canvis s’hi ha sumat l’augment de la demanda al batxillerat artístic de l’Institut Joan Mercader, que ha experimentat un increment notable de sol·licituds. Tanmateix, en positiu, l’Institut Badia i Margarit ha ampliat la seva oferta amb una tercera línia de batxillerat.

L’Ajuntament demana a la Generalitat que mantingui totes les línies

Davant aquesta situació, i amb l’objectiu de garantir l’accés a l’ensenyament postobligatori per a tot l’alumnat del municipi, l’Ajuntamet ha plantejat una proposta de negociació amb el Departament d’Educació. Aquesta proposta inclou el manteniment de la cinquena línia de batxillerat al Pere Vives, així com la consolidació de la tercera línia al Badia i Margarit.

Amb converses amb el departament també s’ha aconseguit la certificació d’un mig grup addicional al batxillerat artístic del Joan Mercader per donar resposta a l’alta demanda.

Paral·lelament, s’ha sol·licitat la concertació del batxillerat a l’Escola Pia per tal d’augmentar l’oferta global de places al municipi.

L’Ajuntament i la comunitat educativa d’Igualada han posat de manifest la importància que tots els joves igualadins que vulguin accedir a una plaça pública de batxillerat ho puguin fer. Aquesta demanda estat compartida pel Departament d’Educació, i concretament pels serveis territorials del Penedès, que han expressat una predisposició positiva per donar resposta a les necessitats detectades.

El procés de preinscripció segueix el seu curs. El període de reclamacions romandrà obert fins al 22 de maig, mentre que la publicació de la llista amb puntuacions està prevista pel 27 de maig. El 30 de maig es farà pública la llista ordenada, i finalment, el 19 de juny es donarà a conèixer la relació d’alumnes admesos i la llista d’espera.

  • Compartir