L’Ajuntament d’Igualada reforça el suport a les entitats locals amb les subvencions i nous serveis especialitzats per facilitar la gestió de les associacions
L’Ajuntament d’Igualada, a través de l’oficina municipal d’atenció a les entitats, Igualadinisme, ja ha aprovat en el mes de maig les subvencions per a l’any 2025 destinades a les entitats sense ànim de lucre de la ciutat. Paral·lelament, aquest dimecres, el regidor d’Entitats, Miquel Vives també ha anunciat nous serveis pensats per reforçar i facilitar el dia a dia del teixit associatiu igualadí.
Vives recordat que el Ple municipal del mes de maig, es va aprovar la concessió d’un total de 453.994,88 euros en subvencions, que es distribueixen en 166 atorgaments a 146 entitats beneficiàries. Entre aquestes, 13 entitats hi participen per primera vegada. Aquest fet, ha destacat Vives “evidencia l’entrada de noves iniciatives i projectes dins del teixit social de la ciutat, una mostra que el teixit és viu i que els tràmits amb la nova oficina s’han facilitat i s’han fet més accessibles per a tothom”. Els ajuts, repartits en deu àmbits d’actuació diferents, tenen com a finalitat donar suport a activitats culturals, socials, educatives, esportives o de lleure, entre d’altres.
El regidor d’Entitats ha volgut destacar que el suport municipal no es limita només a l’ajut econòmic. L’Ajuntament també ha mantingut, al llarg del 2024, un dispositiu logístic de gran abast, posant a disposició de les entitats materials i infraestructura per facilitar la realització de les seves activitats. Concretament, es van oferir més de 4.500 metres quadrats d’empostissats, es van distribuir 400 tarimes, es van cedir 1.077 taules, es van col·locar 3,5 quilòmetres de tanques, i es van proporcionar fins a 700 carpes per a l’organització d’esdeveniments.
Tres nous serveis per continuar avançant: nou material, servei d’assessorament fiscal i jurídic i formació en la gestió d’entitats
En el marc de l’atenció i reconeixement constant a les entitats, Miquel Vives ha anunciat també tres nous serveis que s’incorporen aquest mes de juny a l’oferta d’Igualadinisme:
A partir d’ara, les entitats d’Igualada poden disposar també de cadires plegables, un material que fins ara no formava part del catàleg municipal de cessió. Ja hi ha 100 unitats disponibles i en els propers dies s’hi sumaran 100 més, amb previsió d’ampliar aquesta xifra en funció de la demanda. Aquest nou recurs s’activa en resposta a una petició reiterada de les entitats i ja es pot sol·licitar seguint el procediment habitual.
Des d’aquest mes de juny, les entitats sense ànim de lucre de la ciutat podran accedir a un servei especialitzat d’assessorament fiscal i jurídic. Aquest servei, completament gratuït, permetrà que les entitats puguin traslladar consultes i dubtes concrets als professionals del sector gestor, amb l’objectiu de resoldre-les de manera clara i segura. La finalitat principal, ha detallat Vives, és “empoderar les entitats mitjançant la informació i coneixement precisos, especialment en relació amb les seves obligacions legals davant d’organismes com l’Agència Estatal d’Administració Tributària”. Per accedir-hi, caldrà posar-se en contacte amb l’equip d’Igualadinisme, que recollirà la petició i la derivarà al servei corresponent.
Per complementar aquest servei, el dissabte 14 de juny al matí, Igualadinisme oferirà una acció formativa gratuïta sobre les principals obligacions fiscals de les entitats sense ànim de lucre. La sessió estarà conduïda per Alicia Artiaga, experta en gestió d’organitzacions no lucratives, i es realitzarà a l’Espai Cívic Centre entre les 09:30 i les 13:30 hores. L’objectiu és dotar les entitats d’eines pràctiques i coneixements útils per millorar la seva gestió. Les places són limitades i cal fer inscripció prèvia.