L’Ajuntament impulsa la instal·lació de fonts d’aigua en equipaments juvenils gràcies als pressupostos participatius joves
L’Ajuntament instal·la 8 fonts d’aigua potable en diversos equipaments municipals d’ús juvenil del municipi com l’actuació escollida pels joves d’entre 16 i 30 anys d’Igualada a través del procés de pressupostos participatius joves “Decidim avui, transformem demà” de la campanya informativa Igualada Agenda 2030.
Els joves van poder participar des del 17/12/2025 al 01/02/2026, registrant-se 109 participacions als pressupostos i l’acció escollida a més de la meitat de les participacions ha estat la “Instal·lació de fonts d'aigua públiques en equipaments municipals d'ús juvenil”.
Aquesta iniciativa respon a la voluntat de fomentar hàbits més sostenibles entre la població jove, promovent el consum d’aigua de xarxa i reduint l’ús d’ampolles d’aigua d’un sol ús i, en general, el consum d’aigua embotellada. Amb aquesta actuació es facilita l’accés gratuït a aigua potable en espais freqüentats per joves i es contribueix a disminuir la generació de residus plàstics.
La instal·lació de les fonts s’emmarca a la campanya informativa de 2025-2026 i de sensibilització sobre l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), projecte amb finançament del Ministerio de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030, destinada a promoure el coneixement sobre l’Agenda 2030 municipal i els ODS la ciutadana en general.
Concretament, aquesta actuació contribueix als següents ODS:
· ODS 6: Aigua neta i sanejament, fomentant l’accés a aigua potable segura i promovent un consum responsable dels recursos hídrics.
· ODS 12: Producció i consum responsables, reduint els residus derivats de les ampolles de plàstic d’un sol ús.
· ODS 13: Acció climàtica, contribuint a disminuir l’impacte ambiental associat a la producció, transport i consum d’aigua embotellada.
· ODS 11: Ciutats i comunitats sostenibles, millorant els equipaments municipals amb criteris de sostenibilitat i benestar comunitari.
Aquesta és la darrera actuació inclosa dins la campanya “Igualada Agenda 2030” de 2025-2026 municipal, iniciada el febrer de 2025, que durant aquests mesos ha impulsat diverses accions informatives i de conscienciació per apropar els ODS al conjunt de la població

