Sou a: Inici / Noticies / L’European Balloon Festival torna al juliol amb novetats

L’European Balloon Festival torna al juliol amb novetats

La dinovena edició de l’European Balloon Festival (EBF) tornarà a reunir a Igualada més d’una quarantena de globus.
17-06-2015

Aquest any, l’EBF presenta dues novetats destacades: la posada en pràctica d’un experiment gastronòmic en ple vol amb la col·laboració de cuiners de primer nivell, i noves proves de vol que obligaran els pilots a enlairar-se des de diversos punts cèntrics de la ciutat o a sobrevolar places emblemàtiques si volen aconseguir punts per guanyar la competició esportiva.
Els prop de cinquanta globus que participaran a l’European Balloon Festival provenen de països d’arreu d’Europa com Suïssa o Anglaterra però també hi assistiran equips provinents de països més llunyans com Taiwan, Mèxic o Brasil. L’equip taiwanès vindrà a Igualada acompanyat del Governador de Taiwan Mr. Huang, Jeng - Tin.

Tal i com ja s’ha fet en les edicions anteriors, a més de la competició esportiva, el Festival comptarà amb l’encesa nocturna de globus Night Glow Piromusical, una Zona Village destinada a les empreses relacionades amb el món aeronàutic i una Fan Zone amb activitats per fer en família com ara un xutòmetre i diversos inflables. El Night Glow anirà seguit per un concert de l’Orquestra Plateria i la banda valenciana Aspencat, concert que s’emmarca dins del festival d’estiu Anòlia.

Una altra de les activitats que enguany repeteix és el projecte experimental dels Iglús de Vent, teles de globus reciclades que esdevenen construccions efímeres per acollir tota mena d’activitats culturals que realitzaran diverses entitats igualadines. El programa d’actes es pot consultar a la pàgina webwww.ebf.cat i a través de les pàgines del festival al Facebook i al Twitter.

L’European Balloon Festival està impulsat per l’Ajuntament d’Igualada, l’empresa fabricant de globus Ultramagic i l’empresa de vol Globus Kon-Tiki i es tracta d’una oportunitat única a l’Estat espanyol de presenciar un vol simultani de globus aerostàtics.

Presentació de la “Cistella Vista” i tast en ple vol · En el marc de l’European Balloon Festival, l’empresa fabricant de globus aerostàtics Ultramagic presentarà la seva nova “Cistella Vista”; una cistella amb la barana més baixa fabricada expressament per a volar assegut i amb una tauleta que permet menjar o beure durant el vol. De moment només existeixen tres cistelles d’aquestes característiques.

Dues volen des de fa poc a Suïssa i a la Capadòcia i la tercera, fabricada per encàrrec d’una empresa d’Olot, és la que es podrà veure a l’European Balloon Festival. Ja que la “Cistella Vista” és ideal per gaudir d’un tast en ple vol, dos cuiners de primer nivell dissenyaran a quatre mans un menú especial per ser degustat a l’aire, fet que convertirà el vol en una experiència molt més completa ja que sumarà el sentit del gust als sentits que fins ara ja s’estimulaven volant en globus, com la vista o l’oïda. Els prestigiosos i premiats cuiners David Andrés del restaurant Somiatruites d’Igualada i Albert Marimon del restaurant La Cava de Tàrrega dissenyaran un menú que tindrà en compte la pressió atmosfèrica i l’alçada a què es degustarà.

El plat fort, dissabte: Fan Zone, Night Glow Piromusical i concert · Es manté el plat fort del Festival: l’encesa nocturna de globus de dissabte dia 11 de juliol amb un piromusical simultani. El Night Glow Piromusical anirà precedit de la gala d’entrega de premis als pilots guanyadors, i la cloenda de l’acte anirà a càrrec de l’Orquestra Plateria i el grup valencià Aspencat, en el marc del festival de música Anòlia. Durant la mateixa tarda de dissabte, hi haurà tot un seguit d’activitats familars a la Fan Zone del camp de vol, com ara rocòdrom, zorball, inflable, rugbi, xutòmetre, jumping, taller de malabars, etc. La Fan Zone estarà instal·lada a l’Avinguda Catalunya, just al costat del Camp de Vol, el dissabte 11 de juliol a partir de les 18h de la tarda.

Més globus dins la ciutat gràcies a les noves proves de vol · La cinquantena de pilots que competiran en aquesta dinovena edició de l’European Balloon Festival hauran de completar amb èxit els reptes de vol plantejats per la direcció esportiva, tot un seguit de proves divertides i espectaculars tan per al públic assistent com per als equips de vol. No hi faltaran les proves tradicionals com La Llebre –en què els globus participants han de perseguir un “globus llebre” que s’ha enlairat primer canviant constantment direcció i altitud- o com la Meta del Jutge, en què els pilots han de volar des del camp d’enlairament fins a una diana a partir d’unes coordenades que els hauran donat just abans d’enlairar-se. A més, aquest any s’incorporen noves proves de vol que permetran veure més globus que mai sobre el cel de la ciutat. Divendres dia 10 al matí tindrà lloc el “Vol de Ciutat” en què una vintena de globus s’enlairaran de punts cèntrics d’Igualada com la Plaça de l’Ajuntament, la plaça de Cal Font, el parc de l’Estació Vella, l’aparcament del mercat de La Masuca, el Parc de Valldaura o l’Estadi Atlètic. El “Vol de Ciutat” inclou la prova coneguda com “La Meta del Pilot”, ja que abans d’enlairar- se els pilots hauran de fer un càlcul en funció del vent i escollir unes coordenades a una distància d’un quilòmetre i mig com a mínim. Un cop hagin arribat a aquest punt –tasca gens fàcil tenint en compte que els globus no es poden dirigir- hauran d’aconseguir retornar per on han vingut (prova de “L’Angle”) i tindrà més punts aquell que aconsegueixi, en tornar, fer el gir més proper a l’angle de 180 graus.

L’endemà dissabte dia 11 al matí es realitzarà per primera vegada el vol anomenat “Fly-In” que tindrà una diana situada a la Plaça de Cal Font. Els pilots s’enlairaran des de diversos camps als afores de la ciutat i hauran d’aconseguir arribar fins a Cal Font per poder llençar un testimoni des de la cistella el màxim de prop possible de la diana. Després hauran de volar el més lluny possible dins del mapa comarcal. Gràcies a aquests dos nous vols –el “Vol de Ciutat” de divendres i el “Fly- In” de dissabte- en aquesta edició la gran majoria dels igualadins podran veure els globus just damunt de casa seva. També s’ha incorporat una nova prova anomenada “L’Estrella”, en què els pilots hauran d’arribar a una diana virtual enmig del cel fixada per coordenades GPS.

Iglús de Vent amb noves experiències · Les construccions efímeres fetes amb tela de globus reciclada, conegudes com a Iglús de Vent, tornaran a ser presents al centre de la ciutat amb activitats lúdiques i culturals en col·laboració amb diferents entitats i en espais ben diversos com ara el Teatre Municipal l’Ateneu, la piscina de Les Comes, l’Escorxador, el rocòdrom Ingravita, o a la plaça Catarineu. Aquest any, a més, s’hi sumen dos espais que suposaran una experiència totalment nova per aquells que hi participin; per primera vegada s’instal ·larà un Iglú de Vent al Cementiri Nou on es fusionaran arquitectura i música clàssica dimecres dia 8 de juliol a la nit, i també hi haurà un iglú de Vent a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia on els assistents podran consumir un sopar-degustació del restaurant Somiatruites tant dijous 9 com divendres 10 de juliol.

A més, al Viver del Rec es presentarà el projecte “Igloo Temporary Shop”, un taller-botiga nòmada “Pop Up” on es fabriquen objectes amb teles que ja han exhaurit hores de vol. Els objectes es fabricaran in situ però també es podran adquirir, per preus simbòlics, objectes de tela reciclada com ara hamaques, làmpades, estels, panells, frisbies o bosses de totes mides i formats.

El projecte “Igloo Temporary Shop”, impulsat per l’igualadí Jordi Enrich, ha estat seleccionat per al Premi Catalunya d’Ecodisseny 2015 que atorga la Generalitat de Catalunya.

IMATGES DE LA PRESENTACIÓ A LA GALERIA FLICKR DE L'AJUNTAMENT

  • Compartir