Sou a: Inici / Noticies / La campanya d’iBons ha venut 7.542 bons que s’han traduït en una inversió induïda de 128.000€ al comerç de proximitat

La campanya d’iBons ha venut 7.542 bons que s’han traduït en una inversió induïda de 128.000€ al comerç de proximitat

A la campanya s’hi ha adherit 118 comerços i el tiquet mig de les compres realitzades amb iBons s’ha situat en 57€
22-12-2021

Un total de 118 comerços de la ciutat d’Igualada han participat en la campanya d’IBons que va finalitzar el passat 13 de desembre. El regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcè, ha fet una valoració molt positiva d’aquesta campanya que “ha tingut un molt bon retorn per part de comerciants i per la bona acceptació dels consumidors”.

Marcè ha explicat que durant la campanya s’han venut 7.542 bons. Aquests tenien un valor  de 10 euros però el consumidor tant sols havia de pagar 6€, la resta anava a càrrec de l’Ajuntament. En aquesta campanya hi ha hagut una aportació per part de l’Ajuntament de 30.228€ tot i que el valor conjunt sumant-hi la part que ha pagat cada consumidor és de 75.570€. Marcè també ha explicat que el tiquet mig de la campanya s’ha situat al voltant dels 57€ i un dels aspectes que ha destacat més és el total d’inversió induïda de la campanya d’IBons, és a dir, la suma del que s’ha comprat amb bons més el que cada consumidor ha afegit a la compra final que s’estima en 128.000€.

Pel que fa a tipologia de comerços, un 42%  dels iBons s’han gastat en moda, 11,9% en joieria i complements i un 11,3% en alimentació. Marcè, ha destacat “el paper actiu que han tingut molts comerços alhora d’informar i dinamitzar aquesta campanya, de fet una trentena d’establiments adherits han aconseguit compres superiors als 500€ en total”

Jordi Marcè ha posat en valor les campanyes que s’han fet aquest any per dinamitzar el comerç de proximitat. Des del departament de Dinamització Econòmica va iniciar-se amb el projecte de tarja moneder per a les persones a l’atur, que es poden bescanviar encara fins a finals d’any. A aquest projecte s’hi ha afegit abans de la campanya de Nadal la campanya dels bons de consum per tal d’afavorir i potenciar les compres de proximitat abans de festes. Marcè ha acabat la valoració de la campanya “agraint i posant en valor la tasca que han fet els nostres comerciants i restauradors aquest últim any, han sabut reinventar-se i adaptar-se a una situació complexa i des de l’Ajuntament hem estat i seguirem estant al seu costat”.

 

  • Compartir