Més de 1.000 participants al Cap de Setmana Actiu, Solidari i Inclusiu d’Igualada
Aquest cap de setmana, el Parc Central d’Igualada ha estat l’escenari del Cap de Setmana Actiu, Solidari i Inclusiu, una proposta que s’ha ha combinat esport, benestar, inclusió i solidaritat en dues jornades plenes d’activitats per a tots els públics.
Les activitats centrals del cap de setmana han comptat amb més de 1.000 inscrits, concretament 1.025 participants, a la 1a Trobada de Marxa Nòrdica, la 4a edició de l’Igualada Ioga Músic i la 3a Caminada Solidària i Inclusiva per AFAURIA. A aquestes xifres cal sumar-hi els visitants que ha atret la 1a edició de la Fira Igualada Wellness, dedicada al sector del benestar i la salut impulsada per Fira d’Igualada i que ha estat tot el cap de setmana ubicada al Parc Central. La mostra ha reunit empreses i professionals del sector del benestar que han organitzat diversos tallers, xerrades i activitats.
L’esdeveniment ha comptat amb una inscripció solidària de 4 €, que ha donat accés a totes les activitats i la totalitat de la recaptació es destinarà a la construcció d’un nou espai de salut i benestar per AFAURIA. A més, tots els participants han rebut una bossa de benvinguda amb samarreta i un suc revitalitzant, que han estat lliurats per famílies i usuaris d’Àuria, reforçant el caràcter inclusiu de la proposta.
Dissabte, s’ha celebrat la 1a Trobada de Marxa Nòrdica, amb diversos tallers de tecnificació i adaptació, i que ha culminat amb una sortida col·lectiva fins al Mirador de Montserrat. La jornada ha posat l’accent en l’accessibilitat i en els beneficis per a la salut d’aquesta pràctica esportiva.
Diumenge, el protagonisme l’ha tingut el ioga amb la 4a edició de l’Igualada Ioga Músic, que ha omplert el Parc Central de practicants i curiosos que han gaudit de sessions dirigides pel centre Sâdhana i de música en directe a càrrec d’Elisa Mas. Aquesta activitat s’ha consolidat com una cita imprescindible per als amants del ioga a la comarca.
També diumenge, s’ha celebrat la 3a Caminada Solidària i Inclusiva, organitzada per Àuria i AFAURIA, amb dos recorreguts (2 i 5 km) i un punt d’avituallament especial a les instal·lacions d’Àuria Fundació. La caminada ha estat un exemple clar de convivència, inclusió i esport a l’abast de tothom. La pluja va fer acte de presència al final de la jornada i va obligar a cancel·lar el concert amb música en directe del grup Karaoke’s Band que estava previst com a final de festa.
La regidora d’Esports, Patrícia Illa, ha volgut agrair "la gran tasca de totes les entitats, empreses, voluntaris i col·laboradors que han fet possible aquest esdeveniment, que neix amb vocació de continuïtat per seguir fomentant la pràctica esportiva i el benestar de manera inclusiva i solidària".
Des de l’Ajuntament s’ha volgut agrair especialment la implicació i el suport de totes les entitats i empreses col·laboradores que han fet possible aquest esdeveniment: Supermas, Electrodomèstics Martínez, Sâdhana, Nutribulet, Aigua de Rigat, UEC Anoia, Fira d’Igualada i Àuria Fundació