Xerades amb l'Institut Guttmann per sensibilitzar 600 escolars
Aquesta setmana han començat, en diferents centres educatius, les xerrades de sensibilització del programa Game Over, impulsat per l’Institut Guttmann amb el suport del departament d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Igualada. Les sessions van a càrrec de Jordi Torné que, a partir de la seva pròpia experiència, informa els alumnes dels riscos que impliquen les conductes irresponsables amb un vehicle de motor, amb l’objectiu que aquests desenvolupin comportaments responsables, adoptin actituds de prudència i prenguin les mesures de seguretat necessàries al volant o quan practiquin activitats esportives o d'oci, entre altres.
En total hi participen 605 joves de 4t d’ESO d’Igualada i de la conca d’Òdena, concretament dels centres Acadèmia Igualada, Escola Anoia, Escola Pia, Joan Mercader, Monalco, Pere Vives Vich, Maristes, Montclar i UEC Vilanova del Camí.
L’Institut Guttmann és l’hospital de referència per al tractament medicoquirúrgic i la rehabilitació integral de les persones amb lesió medul·lar, dany cerebral adquirit o una altra discapacitat d’origen neurològic.
Una iniciativa que vol conscienciar els més joves · Game Over és un programa de prevenció d'accidents, promogut per l’Institut Guttmann, que té com a objectiu fonamental sensibilitzar els joves. La iniciativa va arrencar el 1991 amb el nom Stop al Cop i comptant des de llavors amb el suport del Servei Català de Trànsit. Deu anys després, el programa va canviar el seu nom, actualitzant la seva imatge i convertint-se en el programa Game Over. No te la juguis, que va dirigit a joves d'entre 15 i 18 anys, estudiants d'ESO, Batxillerat i cicles formatius dels centres d'ensenyament públics i privats de Catalunya, i que és possible gràcies al compromís de més de vint monitors de l'institut, que duen a terme les sessions.
Les enquestes realitzades als alumnes tres mesos després de les xerrades revelen que el 88% recorden molt o bastant el relat del monitor i les causes dels accidents, i el 96% recorden les seves conseqüències. El 76% consideren que les xerrades influeixen de manera positiva en la prevenció de les conductes de risc i un 54% dels alumnes manifesten haver realitzat en alguna ocasió anterior alguna conducta de risc.