Els adobers lluiran la marca Igualada Leather Cluster Barcelona
Aquest dijous, 11 de desembre, el Campus Universitari d’Igualada ha acollit la presentació d’un acord entre l’Ajuntament d’Igualada, l’Ajuntament de Barcelona i el Gremi de Blanquers d’Igualada que permetrà a aquest col·lectiu industrial, un dels productors de pell de qualitat més valorats a nivell internacional, emprar el segell distintiu Igualada Leather Cluster Barcelona. Els encarregats de presentar la iniciativa han estat l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el president dels adobers de la capital de l’Anoia, Xavier Badia.
Amb l’acord assolit, les adoberies igualadines podran lluir ben aviat aquest nou distintiu, un fet que, tal com explica Badia, obre “un gran horitzó de noves possibilitats, sobretot a nivell internacional”. El fet de poder emprar la denominació Barcelona permetrà, al seu entendre, sumar “tots els intangibles de prestigi, innovació, excel·lència i dinamisme que suggereix el nom de la ciutat de Barcelona a un producte, la pell feta a Igualada, que ja és molt ben valorada arreu”. Suposa, en definitiva “agafar un gran producte fruit de molts segles d’experiència en curtits i afegir-hi un plus d’imatge d’un valor gairebé incalculable”.
El nou distintiu es podrà implantar en les fàbriques i plantes de producció de la ciutat, els adobers podran lluir-la en fires internacionals del sector i, en última instància i a mig termini, la principal aspiració passa per aconseguir que les marques que fabriquen a partir de la pell produïda a Igualada incorporin aquesta etiqueta als productes que arriben a les botigues. En el logotip que ha de distingir els productors d’Igualada, elaborat per l’estudi local MG Comunicació, destaca especialment el missatge “Des de 1.340”, recordant els set segles d’activitat adobera documentada a la ciutat.
El pes de la denominació Barcelona · L’Ajuntament de la capital catalana ha vist amb bons ulls el fet d’associar el seu nom amb una indústria històrica del país, exemple de responsabilitat social i mediambiental, que ha sabut adaptar-se als nous temps, que ha fet un gran esforç per la internacionalització, la innovació i la investigació, i que avui exporta el 80% de la seva producció, una pell de qualitat destinada principalment a les grans marques del món del luxe.
Xavier Trias, alcalde de Barcelona, assegura que suposa un orgull “posar els actius de la marca Barcelona al servei de la indústria de la pell d’Igualada” ja que, afegeix, “associar el potencial econòmic i industrial d’Igualada a la marca Barcelona és un factor d’èxit per les nostres ciutats que segurament produirà beneficis mutus”.
Un exemple recent de la valoració internacional de la denominació Barcelona és l’estudi City Reptrak 2014, elaborat pel Reputation Institute i que contempla l’estima, confiança, admiració i respecte que desperten les principals ciutats del món. La capital catalana, que el 2013 ocupava la 23a posició, enguany entra al Top Ten i se situa novena, per darrere de Viena, Munic, Sydney, Florència, Venècia, Oslo, Vancouver i Londres.
Una llarga relació entre ciutats · Aquesta nova col·laboració en l’àmbit econòmic suposa, segons l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, renovar i adaptar al segle XXI una relació establerta l’any 1.381, per la qual la ciutat esdevenia Carrer de Barcelona, quedava sota domini i protecció reials, superava l’època de lluites de senyors feudals i donava un gran pas endavant en l’àmbit comercial i econòmic.
L’acord presentat avui, segons Castells, implica “dotar d’una eina importantíssima un dels sectors tractors d’Igualada en l’actualitat, un instrument que els enforteix, els fa molt més competitius i els diferencia de la competència” ja que, amb aquest segell, tothom sabrà que “la pell que té a les mans no només és bona perquè és feta a Igualada, sinó que Igualada és a tocar de Barcelona i que Barcelona avala la bona qualitat d’aquest producte”. L’alcalde agraeix la confiança del consistori barceloní a l’hora d’apostar per una indústria “cabdal per Igualada” i que avui ja és un exemple de superació, de confiança en les pròpies possibilitats i de com esdevenir un referent.