Sou a: Esports / Notícies / Internacionalització d'esdeveniments esportius

Internacionalització d'esdeveniments esportius

Consistori i organitzadors treballen per reforçar la marca exterior de la ciutat i contribuir a la dinamització econòmica del comerç i l’hostaleria.
10-12-2014

L’Ajuntament d’Igualada vol fer una aposta l’any vinent per dotar d’una dimensió geogràfica més àmplia a alguns dels esdeveniments esportius més singulars que acull la ciutat i que, a banda del vessant esportiu, en tenen un altre de comercial per al conjunt de la ciutat. Segons ha explicat aquest dimecres la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica, Àngels Chacón, “de la mateixa manera que darrerament s’han obert a l’exterior i amb molt bons resultats l’European Balloon Festival o el Festival ZOOM, entre altres, ens proposem estendre aquesta manera de fer a algunes cites esportives singulars que ja tenen un reconeixement a Catalunya i que també poden ser atractives a nivell internacional”. Én primera instància, l’any vinent, es provarà de donar aquesta nova dimensió a la VolCat, l’Igualada Urban Running Night Show  i el festival Igualada Esport i Natura.

Pel que fa a la VolCat, una de les proves amb bicicleta de muntanya (BTT) per etapes referents a Catalunya i que habitualment té inici o final a la capital de l’Anoia, aquesta voluntat d’internacionalització serà possible perquè entrarà a formar part del calendari 2015 de proves d’elit per etapes de la Unió Ciclista Internacional (UCI), un cop superades totes les validacions requerides. Això, segons el responsable de l’empresa organitzadora, Albert Balcells, implicarà “no només que el nom d’Igualada soni a nivell internacional en aquest esport sinó que la ciutat rebi més de 1.000 persones, sumant els 600 corredors, equips i organització”. En conseqüència, es preveu que el nombre de pernoctacions augmenti notablement perquè la prova, fins ara reduïda pràcticament a l’àmbit català, movia fins l’any passat al voltant de 600 persones arribades de més a prop. La VolCat es disputarà entre el 3 i el 5 d’abril.

En el cas de l’Igualada Urban Running Night Show (IURNS), després de tres edicions en què la cita ha demostrat tenir una gran acceptació a nivell de país pel seu model innovador que conjuga esport i comerç, l’any vinent es planteja un important salt endavant. Per a fer-ho, es prendran com a referència altres curses, com per exemple la Jean Bouin de Barcelona, que a les curses de caire més popular hi afegeix una prova amb atletes professionals. Així doncs, als recorreguts de 5 i 10 quilòmetres oberts a tothom s’hi vol afegir un tercer, també de 10 quilòmetres, on hi participin atletes europeus o nord-africans, per exemple, a banda de tots aquells corredors que puguin acreditar una marca mínima de 36 minuts. Aquest nou impuls a la prova, segons Chacón, servirà també per a reforçar el vessant comercial de la vetllada, la Nit de Shopping que tradicionalment s’organitza també des del col·lectiu Igualada Comerç. L’IURNS 2015 es disputarà el dissabte, 23 de maig de 2015.

Finalment i en tercer lloc, es treballa també per consolidar i donar una nova dimensió al Festival Esport i Natura. La cita, que aquest 2014 ha arribat a la capital de l’Anoia després d’uns quants anys a Barcelona, aplega dos dies de competicions, fira d’exposicions, esport i lleure familiar a l’aire lliure. La intenció de cara a l’any vinent passa per afegir-hi presentacions de productes i novetats que resultin atractives per un públic especialitzat arribat de fora de l’Estat. Tot plegat ha de permetre, no només atreure noves marques de primera línia del panorama internacional, sinó impulsar a l’exterior les marques locals d’Igualada i l’Anoia. L’esdeveniment tindrà lloc els dies 10 i 11 d’octubre.

  • Compartir