16.000 visitants al Saló de la Infància
La 31a edició del Saló de la Infància d’Igualada, que es va celebrar entre el 27 de desembre i el 4 de gener al recinte firal de Cal Carner, va tancar amb 16.000 visitants, mantenint pràcticament l’afluència de l’any anterior. En quatre jornades, fins i tot, va ser necessari tancar portes en haver assolit l’aforament màxim que pot acollir la instal·lació. El 2011 i el 2012, amb una durada de quatre dies, la cita va congregar 8.000 i 10.000 visitants respectivament; el 2013, tornant als vuit dies i celebrant el 30è aniversari, va superar les 17.000 persones i, en aquesta ocasió, ha passat lleugerament de les 16.000. La petita davallada es deu sobretot a la disminució d'acompanyants –pares– mentre que la presència d'usuaris amb tiquet –infants– ha augmentat. Aquest fet s'ha reflectit en un augment d'ingressos.
En aquesta edició, l’eix temàtic al voltant del qual va girar el certamen va ser la música, sota el títol Un saló sonat!. Les activitats temàtiques, doncs, van tenir els músics, els ritmes i els instruments com a principals protagonistes, amb la Caixa de Música com a espai estrella on s’hi van desenvolupar múltiples propostes de tot tipus orientades a pares i fills, com ara la musicoteràpia, l’artteràpia, els contes musicals o la música per a nadons.
Seguint aquesta vinculació amb el món musical, el Saló va proposar l’actuació conjunta de les corals infantils Verdums i Gatzara, un iglú de vent a l’exterior, les campanades el dia 31 amb els Esmolets, nombrosos tallers participatius vinculats amb els ritmes i la música, demostracions de ball, cantades, batucades, passejades amb ponis i, molt especialment, la cloenda amb el grup Els Cinc Dits d’una Mà, un grup creat per Xesco Boix als anys ’80, que tornava als escenaris.
Joan Requesens, regidor de Joventut de l’Ajuntament, ha destacat aquest dimecres l’elevada implicació, un cop més, del teixit associatiu de la ciutat en aquest Saló, amb 21 empreses i 31 associacions que han continuat col·laborant per fer-lo el més gran, divertit i didàctic possible. De cara a l’edició 2015/16 es treballarà per ampliar encara més les propostes i activitats adreçades als més petits, després de la bona acollida que han tingut enguany.
El pressupost de la darrera edició ha estat de 137.000 euros i els ingressos per venda d’entrades i abonaments han estat lleugerament superiors als 23.000 euros, 1.000 euros més que l’any anterior, cobrint un 17% del total del cost de l’esdeveniment. Aquest augment de la venda d’entrades permet concloure que l’afluència d’infants ha crescut respecte l’edició anterior.