Sou a: Promoció Cultural i Relacions Institucionals / Notícies / Dissabte arriba 'Odeim', de Cienfuegosdanza

Dissabte arriba 'Odeim', de Cienfuegosdanza

Un espectacle que té el seu origen en la por i que sorgeix de la necessitat de dominar l’angoixa i fer fora el dubte.
11-11-2014

El proper dissabte, 15 de novembre a les 21h, la companyia Cienfuegosdanza presenta al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada Odeim, un espectacle que té el seu origen en la por i que sorgeix de la necessitat de dominar l’angoixa, fer fora el dubte, identificar la torbació. Llegint el títol a l’inrevés ens suggereix el terme en castellà miedo.  Aquesta proposta coreogràfica de Yoshua Cienfuegos forma part de Platea, el Programa Estatal de Circulació d'Espectacles d'Arts Escèniques de diverses comunitats autònomes, que compta amb el suport del Ministeri de Cultura. Les entrades es poden comprar al Punt de Difusió Cultural i Turística d’Igualada (c/ Garcia Fossas, 2) de dimarts a divendres de 19 a 21h i el dissabte d'11 a 14h. També des de dues hores abans de l’espectacle a la taquilla del Passatge Vives i al portal www.ticketea.com. Tenen un preu de 15 i 12 euros, amb descomptes per a diversos col·lectius.

L’espectacle Odeim · Per a la creació d’Odeim, la companyia va elaborar un procés d’investigació i creació que ha donat com a resultat una obra formada per quatre coreografíes amb la por com a denominador comú. Furtivo (on es detaca l’instint primari de l’ésser humà: la seva part animal); Ratas (l’epicentre d’aquesta peça és la pèrdua de poder econòmic);  El rey (el personatge d’un rei permet analitzar el poder) i tanquen amb Claustrofobia (els ballarins s’enfronten al temor personal). Tal com diuen “el desig de la recerca, de canvi, de compromís, de manifestació, d’acció, genera i impulsa amb força aquest nou espectacle. Analitzem la por, les nostres pors, i ens hi encarem, que juntament amb el seu contrari, l’esperança, permeten comprendre els problemes ètics, religiosos i polítics”. Un espectacle ric en moviment i en la seva  l’anàlisi. Un desenvolupament espacial molt estudiat i conscient. Un gran repte de cadascun dels còmplices que formen l’equip. Una volta de rosca d’aquesta companyia en el seu compromís artístic. La direcció musical és de Rut Quiles, que ha comptat amb música pròpia, de Joan Valent i de Ximo Arias. Unes melodies que volen transmetre emocions, sentiments, idees i bellesa i que són ballades per  Raquel Torrejón, Marina Rodríguez, Ana Paredes, Diego Arconada  i Maynor Chávez.

Yoshua Cienfuegos, coreògraf i director escènic · Graduat en Art Dramàtic a Astúries i en dansa contemporània per l’Institut del Teatre de Barcelona, Yoshua Cienfuegos és un consolidat creador i director de l'escena actual espanyola. Lidera i coreografia des de l'any 1999 la companyia valenciana CienfuegosDanza. Ha rebut diversos guardons com el Primer Premi del Certamen Coreogràfic de Madrid (1999), el Premi Nacional de Dansa de Costa Rica (2010), el VIVA’09-10, i el de Millor direcció coreogràfica (2008), atorgat per la Generalitat Valenciana. Les seves coreografies són Ainielle (1999), Ley de silencio (2000), Purgatorio (2001), A la mesa! (2002), Agua de arroz (2003), Cuando muere un ángel (2004), Ofelias (2005), Cisnes Negros (2008), 1618… DAVINCI, Leonardo inspira danza (2011), Odeim (2012), a més de muntatges per a públic familiar com  El barón de Munchausen (2004), La Cerillera (2006), Amada Candela (2007) i La Bella Durmiente (2013).

L’any  2009 va iniciar una revolució en el seu mètode de creació coreogràfica i va començar a gestar uns renovats codis estilístics, punt de partida per a un nou plantejament artístic i metodològic, el resultat del qual va obrir una nova linia creativa en la seva companyia i alhora va suposar la creació de diverses coreografies en entorns i formacions molt diferents. El procés creatiu ha estat la base de la tesi doctoral de Leticia Ñeco Programa de Optimización del Movimiento. (2014).  Yoshua Cienfuegos és professor de dansa contemporània i Coordinador Artístic de les Jornades Internacionals de Dansa de Riba-roja del Túria (València).

Cienfuegosdanza · En quinze  anys de trajectòria i amb més de quinze produccions, Cienfuegosdanza ha desenvolupat un treball rigorós amb el qual ha aconseguit destacats premis i el reconeixement del públic i de la crítica especialitzada. Aquesta trajectòria artística ascendent, és una de les companyies de dansa de referència en el panorama espanyol i internacional. Espectacles de gran format, propostes de carrer, peces breus, col·laboracions i encàrrecs coreogràfic per a grans companyies i la seva presència continuada en països com Espanya, Itàlia, França, Dinamarca, Israel, Xina, Costa Rica, Veneçuela, Guatemala, Argentina o Brasil, donen ja una idea de la seva projecció internacional i de la consolidació d'un estil i una forma d'entendre i apropar la dansa contemporània a l’espectador.

  • Compartir