Sou a: Govern Obert i Ensenyaments Artístics / Notícies / L'Ajuntament estrena nou web

L'Ajuntament estrena nou web

El portal integra de manera intuïtiva la informació i la realització de tràmits, simplificant la relació entre ciutadania i administració
29-10-2014

L’Ajuntament d’Igualada compta, des d’aquesta setmana amb un nou portal web al qual es pot accedir a través de l’adreça www.igualada.cat. El portal a la xarxa, segons ha explicat aquest dimecres la regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, Imma Soteras, vol ser des d’ara “una finestra senzilla, accessible i intuïtiva que ha de permetre a qualsevol ciutadà o empresa trobar la informació municipal de manera ràpida i, tot seguit i si s’escau, iniciar els tràmits que necessiti”. La renovació de l’aparador de l’Ajuntament a la xarxa suposa l’impuls del tercer canal d’atenció ciutadana: primer van ser el presencial i el telefònic, lligats a la posada en marxa el passat gener de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), i ara és el torn del virtual, amb la renovació total del web corporatiu.

Disseny actual i informació accessible · La nova pàgina compta amb una estètica neta, clara i entenedora, amb un disseny centrat en l’usuari. Adequada als temps actuals, és plenament adaptativa a tot tipus de dispositius mòbils i integra les diferents xarxes socials i canals d’informació municipals, seguint els principis d’immediatesa i funcionalitat. La voluntat, tal com explica Soteras, és que “en ple segle XXI el web esdevingui el principal instrument de comunicació interna i externa de l’Ajuntament, quelcom que fins ara era una assignatura pendent”.

La informació està classificada per regidories i per perfils, de manera que el ciutadà pugui trobar allò que busca per més d’una via. Compta també amb un sistema de capçaleres i destacats gràfics que faciliten l’accés a aquells temes que en cada moment puguin tenir un major nombre de consultes. Inclou, a més, tota la informació i actualitat que genera diàriament el consistori i l’agenda d’activitats de la ciutat.

Serveis municipals, atenció i tràmits on-line · El web www.igualada.cat compta amb una integració, no només de disseny sinó també de navegació, amb la plataforma tramits.igualada.cat, engegada el passat mes de gener i que permet obtenir la informació i les instàncies de gairebé dos-cents tràmits i gestions, i iniciar-los per internet en un 25% dels casos. Aquest és precisament un dels principals avenços respecte l’antic web: la relació i la facilitat d’accés entre la informació i la realització del tràmit que se’n pugui derivar. Tot plegat segueix el lema adoptat en l’estrena de la nova OAC, Atenció ciutadana, més fàcil i ràpid.

En aquesta mateixa línia, un dels punts més destacats a la portada, quan l’usuari hi accedeix, és la presència de la nova Bústia Ciutadana. En aquest apartat, qui ho desitgi pot comunicar qualsevol avaria, queixa o petició al departament corresponent, fins i tot adjuntant-hi arxius com ara fotografies, o geoposicionant la petició, dues opcions especialment útils a l’hora de comunicar incidències.

El web de l’Ajuntament d’Igualada contempla també altres eines imprescindibles, com ara el plànol urbà, la subscripció a continguts mitjançant RSS, la guia de serveis que inclou actualment al voltant de seixanta-sis i, a banda, un potent cercador de continguts per paraules clau.

El desenvolupament, programació i manteniment els duu a terme l’empresa catalana SEMIC, que compta amb una contrastada experiència en l’elaboració de webs per nombroses administracions locals i comarcals de Catalunya. La mateixa companyia ja va desenvolupar anteriorment la plataforma e-Tràmits, de manera que la integració entre els dos portals ha estat senzilla. El cost del nou web ha estat de 14.000 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona.

  • Compartir
Pertany a: ,