Informació per als que viatgeu en companyies aèries
Amb l'arribada de l'estiu, de ben segur que molts i moltes de vosaltres agafareu un vol. Davant la possibilitat que aquest pateixi un retard, una cancel·lació o una denegació d'embarcament, us proporcionem un seguit de consells i recomanacions a tenir en compte.
L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), dependent del Ministeri de Foment, és l'únic organisme estatal que té competències per tramitar aquestes reclamacions. Els organismes de consum podem assessorar a les persones afectades però no intervenir. Per mantenir la viabilitat de la reclamació, cal conservar-ne el bitllet, el resguard de l'equipatge i qualsevol altre document utilitzat. La reclamació ha de ser clara, concisa i llegible. És important concretar amb precisió: la data, l'hora, el lloc i les causes de la reclamació, les dades personals del reclamant i el seu vol.
1.- Farem la reclamació a la companyia aèria corresponent:
- La companyia té a la seva disposició en els mostradors d'informació o en els punts de venda les fulles de reclamació. Si no poguéssim, ho farem mitjançant aquest formulari per reclamar davant una companyia aèria.
- La reclamació la dirigirem directament al departament d'atenció a l'usuari, bé per carta o per mitjans electrònics. Llistat de serveis d'atenció al client de companyies aèries.
2.- En cas de no rebre resposta, o que aquesta no sigui satisfactòria, podrem presentar reclamació a AESA sense cap cost.
- Ho enviarem a sau.aesa@seguridadaerea.es o per correu postal a:
- Agencia Estatal de Seguridad Aérea. División de calidad y protección del usuario
- Avda. General Perón, 40 Acceso B
- 28020 Madrid
- Amb la següent documentació:
- Formulari per reclamar a AESA
- Còpia de la documentació que s'hagi mantingut amb la companyia aèria.
- Còpia del bitllet d'avió i tota la resta de documentació d'interès.
3.- Si volem reclamar un problema en un aeroport fora de l'estat espanyol, la reclamació s'haurà d'enviar a l'autoritat nacional competent. No obstant, també podreu enviar-la a AESA, qui s'encarregarà de transferir la vostra reclamació a l'organisme competent.
4.- Per a altres incidències no relacionades amb cancel·lacions o retards, podeu enviar un e-mail a puntconsum@aj-igualada.net